Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 5824 ggr
TheUnknown
0

"Fluffigt" och jobbigt hår efter tvätt

Varför blir mitt hår JÄTTE STORT efter jag tvättat det och det torkat? Det ser helt ärligt för jävligt ut och lat är jag med, för jag orkar inte platta det efter varje tvätt heller. Har verkligen ingen fason på det alls. Jag har någon sak som ska göra att håret inte blir lika yvigt som man har i efter håret torkat (har jag flr mig det stod). Men den lägger bara ner det värsta av allt… Kan det bero på schampo/balsam? JAg har försökt med flera olika, sådana som ska släta ut håret med… men det funkar inte! Jag har tjockt uppklippt hår.. kanske inte spelar någon roll? Vet inte.. Men jag tycker mitt hår är så tråkigt dött.. vad kan jag göra åt det?

Alex
0

Vad har du för Schampo och Balsam? Brukar du blåsa håret torrt? Är det slitet? Finns många olika orsaker till att ett hår blir fluffigt efter tvätt, och i vissa fall bara är det så pga hårets struktur.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

TheUnknown
0

Va jobbigt. nu måste jag ju springa och kolla vad det är för shampo och Balsam jag har. haha. vet i alla fall att shampoot var i det billigaste slaget efteraom våran ekonomi är kass.

charm schampoo

naturelle honung balsam

elvital hårinpackning

blåser aldrig håret då jag inte äger en hårtork… brukar lägga mig o sova med blött hår..

slitet? nja inte så värst tycker jag. klippte det för några veckor sen… kanske 3-6 v.

Alex
0

Att använda Schampo och Balsam som hör ihop kan vara bra, även ur andra synpunkter. Sen att kolla så att det inte innehåller Silikoner (läs artikeln Silikoner här på Hår, mycket bra information!), det kan vara anledningen till att det är tråkigt och dött.

Har du färgat håret mycket? Det kan ju också slita ut det, även om du klipper dig ofta. Att lägga sig med blött hår kan också slita på håret, då det är mycket ömtåligare då det är blött.

Att blåsa håret kan hjälpa mot fluffigheten, speciellt om du har tjockt hår med naturlig volym. Är du rädd om håret kan det ju vara idé att spraya på värmeskydd först om du gör det ofta. Men kanske kan vara värt att testa i alla fall?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

TheUnknown
0

#3 JAsså ja? Ja åd får jag väl köpa Balsam och schampoo av samma sort hädanefter samt tvätta håret tidigare än på nätterna, som igår.. kl halv ett :P Nja… jo jag har färgat håret rätt mycket… tror jag. Vet inte riktigt, vad anses mycket och "lagom" och lite? Men det var länge sen. Slutade inprincip färga håret för två år sen… kanske har färgat det 2-5 gånger sen dess. Sist jag färgade håret var i början av december 08…

ska läsa artikeln när jag har tid över. :)

hm.. får väl ta mig råd och köpa en hårtork - men inte just nu. får bli längre fram. kanske efter sommaren. Blir tajt med pengar nu. Värmeskydd.. hittar man hos frisören va? JAg plattar ju håret då och då men jag köpte en sån där plattång med duo plattor eller vad det hette. Och med dem ska man tydligen inte behöva värmeskydd men jag vet inte? Man kan i alla fall ha hårspray i håret ena dagen o platta det dagen efter utan att tvätta håret emellan i alla fall…