Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekninghårvårdhårprojektbilder
Läst 93 ggr
TatsuOni
6

15 års hårresa

Ähh bara för att det är 15 år, så kör vi ett inlägg i år också! 😛

Jag var 16 och hade jag ett side cut, när bestämde mig för att jag ville ha långt hår.

Bild
Så jag kapade ner allt hår till ca 0,5 cm. Lite kortare än på bilden. Men för att inte ha det helt snaggat, så behöll jag en lugg. Men jag vantrivs med lugg, så jag kapade snart bort den också.

Bild
Jag var inte så snäll mot mitt hår på den här tiden. En sak jag gjorde var att klippa det med en slö papperssax och det gjorde jag i flera år 😅

Bild
Av någon anledning så fick jag för mig att jag ville testa blont hår. Så därav "morotsfasen".

Bild
Blont och misshandlat hår.

Bild
Självklart så saknade jag snart svart hår 🤪

Bild
Efter studenten så bestämde jag mig för att bleka håret en sista gång här i livet, innan jag färgade det rött och därefter gick tillbaka till svart. Så återigen "morotsfasen".

Bild
Själv så var jag för lat för att värmestajla håret, men jag brukade låta en vän göra det när hon kände för det.

Bild
Jag älskade rött hår, men det var en mardröm att hålla det rött!

Bild
Inför min andra armbågsoperation, så var jag tvungen att tvätta håret med desinfektionsmedel och det drog ur det röda rejält.

Bild
Tog den här bilden innan jag hoppade in i duschen för att köra min första balsamtvätt. (Kör fortfarande på BM än idag.) Det röda var borta och jag toppade sakta med säkert bort det blekta håret.

Bild
Det blonda var nästan helt borta och jag hade min naturliga hårfärg.

Bild
Jag började ta hand om mitt hår på allvar och bestämde mig för att aldrig mer använda kemisk färg. Så därför ville jag testa att ha håret henna-färgat , innan jag började med processen att få det svart med henna och indigo

Bild
Resan mot svart hår hade börjat.

Bild
Jag körde Microtrimming för att få till en rak "hemline".

Bild
Nu började håret bli längre på allvar.

Bild

Bild

Bild
Efter att nu ha toppat minimalt under flera år och samtidigt kört maximalt med S&D, så började mina toppar bli tunna. Fairytale ends.

Bild
Topparna var tunnare än de såg ut att vara på bilden 😅

I slutet av 2020 året så nådde mina tunna toppar knä och sedan dess har jag kört "maintaining". Det innebär att jag toppar håret lika snabbt som det växer. Det tänker jag fortsätta med tills lite mer hår når knäna. Därefter blir det Microtrimming medans jag sparar ut det längre.

2022.jpg
Jag försöker att få håret att hålla sig stilla i vinden 😅 Även om topparna fortfarande är tunna, så har mer hår nått längre ner!

Jag är nöjd med att ha nått så här långt och även om jag fortfarande vill ha längre hår, så har jag inte längre bråttom. Tålamod är hemligheten till långt hår!

PXL_20220706_170359966.jpg

Jag tycker att det också är viktigt att ha kul med håret och att uppskatta varje milstolpe!

PXL_20220706_171150540~2.jpg
Jag hade kunnat ha längre hår idag, om jag hade varit lika snäll mot det, hela vägen som jag är idag. Men jag ångrar ingenting! Det var kul att testa olika Färger och att göra olika saker med håret. Tack vare det har jag kunnat spara ut håret utan ånger efter det!

mobiluppladdning_62c1dae7ddf2b34ac9bb8c19.jpg
Idag så har jag kul med att göra olika frisyrer och testa nya hårsaker!

Och så är jag också otroligt glad över att ha hittat alla underbara sajter och människor här på iFokus, på Long Hair Community och t o m på Instagram 💚

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Ett svenskt hårforum med brett utbud av hårartiklar. Frisyrer, uppsättningar, balsammetoden, hårprodukter, hårfärg och hårvård är exempel på vad vi tar upp på sajten.
  • Redigerat 2022-07-07 15:52 av TatsuOni
Loris M
3

Wow så många olika stilar, frisyrer och hårfärger! Så fint! 😍 Förutom din nuvarande gillar jag 2010 (den andra) särskilt mycket. Både färg och frisyr. Tycker att du passar i det. 🙂

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

• Redigerat 2022-07-07 16:03 av Loris M
TatsuOni
2

#1 Tack! 😘 Den färgen gillade min mormor sämst 😂

Loris M
2

😄

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Karmatarerskanise
3

Alltså att färga det långa håret 🤪 det var jobbigt när jag hade bara ner till ovandelen av skinkorna!

TatsuOni
1

#4 Tack och lov så har jag bara behövt färga utväxten dem senaste två tre åren 😅

Det värsta med att färga långt hår med Indigo är nog "piskeffekten". Du kletar in en slinga, släpper den bakom ryggen och vips så har den snärtat färg över hela badrummet 🤣

Ahh och så allt rinnande kladd 😂

[Lilium]
2

wow ja det var skillnad år för år :)

TatsuOni
1

#6 Jag har då inte haft tråkigt 😜