Hur får ni erat hår att växa snabbare?
Finns det något (förutom hårbottenmassage) som ni upplever får håret att växa snabbare?
Hårbottenmassage är en utav alla saker som inte har gjort någon skillnad för min hårväxt. Om du äter, dricker och rör dig ordentligt, så är det svårt att göra särskilt mycket mer, då det är grunden.
De enda två saker som har ökat min hårväxt, är högintensiv träning under minst två veckor. Alltså inte min "vanliga styrketräning och lite motionscykel". Och så är jag till 80% säker på att vara ute i solen ökar min hårväxt.
Då har jag fått upp till en cm extra i månaden, men sett över ett år, så har jag bara fått ihop tre cm extra.
För min del så körde jag ett experiment över en lång tid, för att se vad som påverkar just min hårväxt.
Men grunden en hälsosam livsstil och bäst är att vara snäll mot håret, så att man inte behöver klippa av det mer än nödvändigt.
Om du är intresserad och kan engelska så pratar jag om mitt experiment här https://www.youtube.com/watch?v=0OFMfOHK_RU
Ska försöka att sammanställa det på svenska i en artikel.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Ja, jag tror också mest på att inte slita på håret med stylingprodukter, hårda kammar och borstar, inte torka häftigt, sova på siden etc.
Jag äter sedan flera år, B5, B6 och B7-vitamin, men jag märkte en markant skillnad på hårtillväxten när jag började äta collagen. Inte säkert det funkar för alla, det kan bero på att jag är rätt gammal och hade dålig produktion av det.
Jag behöver så gott som aldrig klippa bort kluvna eller slitna hårtoppar, bara det gör ju att håret blir långt fortare.
- Redigerat 2021-02-25 17:31 av Sindri
Tack för era svar! Själv så upplever jag att hårbottenmassage och vara ute i solen har snackat på hårväxten men inget annat.
Kan tyvärr inte massera hårbotten då det får mig att tappa massa hår och lätt blir tovor.
Snabbat på*
Här finns nu en artikel om vad som har påverkat min hårväxt 😝 https://har.ifokus.se/discussion/1496966/experiment-vad-paverkar-min-harvaxt
Om du tappar hår, så ska du nog inte massera. Men jag undrar lite hur du masserar också? 🙂 Jag får tovor om jag försöker göra för stora rörelser eller cirkelrörelser. Små försiktiga rörelser fram och tillbaka utan att gnugga för hårt, fungerar bra för mig. Jag lyfter även upp fingrarna ur håret varje gång jag förflyttar dem.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik