Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgtoningblekningtips-råd
Läst 242 ggr
Novachan
1

Hårfärg/toning fäster inte vid hårbotten

Jag har nu testat Stargazer, Directions, Manic Panic efter blekning, olika Färger samt ljusa/mörka, men det blir ingen eller väldigt lite färg vid hårbotten/där håret är som nyast. Detta även fast håret är i princip vitt. Har testat olika metoder: torrt hår, fuktigt hår, tillsätta lite vatten, blanda färg med Balsam, utan Balsam, applicera direkt på hårbotten…
Jag tänker att det borde vara hårbotten som färga mest då håret är som ljusast där, färg fäster ju när det har växt ut en liten bit till. Så det blir 1-2 cm som inte är samma färg som resten av håret. Vissa Färger funkar knappt på resten heller men det är ju förväntat att alla Färger och märken inte funkar på alla hår.
Kan jag testa något mer? Något speciellt Balsam att blanda hårfärgen med?
Jag är inte säker på om jag får det att "skumma" tillräckligt, tycker det inte ser så skummigt ut enligt instuktionsvideos och verklighet, så vet ej om jag ev. gör något fel där också men jag lyckas ju få färg av delar av håret….

TatsuOni
0

Hur länge har du i blekningen? Vad gör du efter att du har blekt håret? Har i färg direkt eller gör du någon form utav behandling mellan?

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Novachan
1

#1 Har i blekningen så länge som det står i instruktionerna, och följer resten av instruktionerna så behandlingen som brukar följa med. Sedan låter jag det gå några dagar till jag behöver tvätta håret och då tvättar jag det med Schampo med neutralt ph-värde som är rekommenderat. Inget Balsam.

TatsuOni
0

#2 Det kan vara värt att testa att färga håret direkt efter blekningen, utan att ha någon behandling i emellan. Alltså skölj ut blekning, handdukstorka och i med färg.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/