Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 170 ggr
Rosen82
0

Tvätta håret

Jag tvättar håret ibland varje dag och ibland varannan dag. Men jag tror att jag enligt experter tvättar håret för ofta. Men jag använder produkter varje dag och dagen efter när jag vaknar står det ofta åt alla håll. Då händer det vissa gånger att jag bara sköljer håret men använder min hårblåsare. När man säger att man kunde inte ska tvätta håret för ofta räknas det då Schampo och Balsam eller räknas det bara skölja håret? Har ett bra Schampo och Balsam och har tyvärr en tendens till att få fett hår. Så hur ofta tvättar ni håret? Vill att ni som använder köpt Schampo och Balsam svarar :)

TatsuOni
3

Använder inte Schampo, men känner att jag kan svara på några utav dina frågor ändå🙂

Det bästa är att inte tvätta håret varje dag, men det är inte möjligt för alla.

Det är bättre att bara skölja med vatten än att använda Schampo dagligen, om det är möjligt, då det sliter mindre på håret och är mindre uttorkande.

Vad har du för hår och vad är ditt mål? Har du kort hår som du stajlar och klipper regelbundet? Då behöver du inte oroa dig för slitage även om det inte är det bästa för hårbotten  att tvätta för ofta🙂

Vill du ha långt hår och klipper det mer sällan, så vill man minska på slitage så mycket som möjligt. Med det sagt så finns det folk med väldigt långt och friskt hår, som tvättar det ofta.

För min torra hårbotten så skulle jag aldrig kunna tvätta håret så ofta, men å andra sidan så fungerar det inte för folk med fet hårbotten att tvätta lika sällan som jag.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Valpen123
0

Jag tvättar håret ca 3 ggr i veckan, varannan dag förutom under helgen. Tvättar alltid söndag, tisdag och torsdag för att håret inte ska se smutsigt ut i skolan. Jag använder alltid Schampo & Balsam när jag duschar. Har långt, tunt hår och tycker det funkar bra att duscha så ofta. Hade en period för något år sen där jag tvättade håret varje dag för att det blev fett. Men det försvann sen efter några månader.