Någon som sparar hår till det maximala?
Hej! Jag är ny här på iFokus, hittade sidan när jag letade hårtips. Denna sida känns mycket roligare än long hair community, känns mer hemma att prata svenska liksom! Dock så känns det inte som att det finns så många med liknande mål som jag?! Finns det fler långhåriga här som strävar efter ännu längre?
Nu undrar jag om det finns fler hårsparare här som sparar tills det slutar växa mer inprincip. Hade varit kul om man delade med sig av lite tips och tricks! Och gärna en massa inspirationsbilder på långt hår! :)
Målet med mitt hår just nu är att nå classic lenght, vilket jag hoppas göra inom max 2,5 år (med toppning inräknad). Är mellan tailbone och classic men håret växer himla sakta… Några tips? :(
Här är mitt hår just nu, 88,5cm.
Imponerande hår :) jag låter också mitt växa, dock är det bara axellångt än så längde… :(
R.I.P. Anton 💔
Jag hade samma längd som du för några år sedan, fast inte alls lika tjockt. Tyckte det var hemskt. Tvätta håret var ett sånt himla sjå och fast jag hade rätt tunt hår påverkade det nacken negativt. Det var en otrolig lättnad när jag äntligen klippte mig. Så jag blir alltid ganska imponerad när någon orkar ha det så långt och dessutom sköta det bra så det håller sig fint. Det tar nästan mer tid än ett husdjur. 😃
Numer håller jag mig helst till axellängd ungefär, där går min smärtgräns.
#1 Tack så mycket! Man måste ju börja nånstans ju:)
#2 Haha jo tack… Min nacke hatar mig när jag har uppsatt hår, halvglatt blir det när jag har fläta men när jag kommer hem och släpper ut det så blir jag 1000 kg lättare och nacken får äntligen vila sig! Jag är så beroende av mitt hår så jag vågar inte klippa av det… Som tur är så har jag världens bästa frisör som jag planerar mitt sparande med! Med andra ord så klipper hon inte 1dm istället för 1cm ;) Min katt/livskamrat har nyligen gått bort… Han har lämnat ett enormt tomrum efter sig och det fyller jag faktisk ut med att ta hand om mitt hår, kanske en sorgprocess eller nått. Lite som du säger, lika mycket vård som ett husdjur!
Skulle jättegärna vilja ha classic minst, men det verkar som om mitt hår redan har stannat av. Ska fortsätta och mäta och bara hoppas att det segar sig lite just nu. Har tailbone nu.
#2 Var glad för din frisör, det är så ont om bra och respektfulla sådana! Min syster hade ännu längre hår än jag som hon skötte exemplarist, och hon råkade ut för precis det du skriver, fast det var nästan 20 cm hon fick avklippt mot sin vilja. Efter det drömde både hon och jag mardrömmar i åratal om just detta.
Beklagar verkligen sorgen. Jag miste min hund i våras och det känns fortfarande väldigt färskt, så jag förstår. Man behöver något annat att fokusera på för att stå ut.
Jag satsar också på terminal, det är just nu snäppet längre än fingertopparna då armarna och fingrarna är raka. Jag satsar på knä till nästa jul.
Jag far inte till frisör utan kör S&D så jag har fairy tale ends (så en frisör skulle inte fatta vad det är och klippa flera decimeter antagligen) däremot funderar jag på att börja med Microtrimming i Januari eftersom mitt hår slits jättemycket av att ha blivit mamma (dotterns favoritlek är att slita ut/av mammas hår).
Jag har inte heller lika tjockt hår men jag har inte tunt hår heller utan senast jag mätte så var det exakt 10 cm runt "hästsvansbasen"
Men, även om det slits växer det fortfarande däremot har jag inte längre nån aning av längden, senast jag mätte var det 116 cm tror jag? (från hårfästet i pannan) men det var nästan ett halvår sen
l'm back
jag tror jag gör det! Har faktiskt inte bestämt mig, men längre ska det bli oavsett vad! Har nästan till bh-bandet nu
Fördelen jag har är att jag enkelt kan följa min hårväxt genom utväxten 😃
Medarbetare på Skor iFokus
#4 Jag känner att mitt segar nu med… Vill också nå classic, MINST:( Vi får hoppas på det bästa haha! :)
#5 Ja, jag är supernöjd. Förr trodde jag att det var normalt att frisörer klippte håret som de ville och inte på kundens begäran. Det vart mycket gråt efter mina frisörbesök på den tiden må jag säga… Men nu är det verkligen toppen! Men vilken mardröm!😮Det är så konstigt att vissa frisörer tar sig rätten att klippa mer än de lovat, helt sjukt.
Åh desamma! :( ♡Ja men verkligen, man får sysselsätta sig med saker hela tiden. Tur att man har ett hår!
#6 Men å vilken dröm! Jag kör både och! Klipper lite slitna hårstrån varannan vecka men går även till frissan. Nu är målet att låta min väldigt lilla men fortfarande existerande uppklippning växa ut. Jag vill att hela håret ska vara på samma nivå. Min plan är alltså att redan nu låta utväxten växa men tillsammans med de andra håret och sedan förhoppningsvis stanna på classic i några år för att få riktigt tjocka toppar! Och sedan låta det växa så långt de behagar:)
#7 Ja det är nog det ända som är bra med utväxt! ;) Blir superglad när jag får utväxt till skillnad från folk i mitt umgänge haha! Jag hade väldigt ljust smultronblont hår när jag var liten men när jag började komma upp i tonåren så blev det rödbrunt, vilket inte alls passar mig. Kör på blondspray som inte sliter lika mycket som "riktig" blekning och färgar ju bara utväxten när den kommer fram! :)
#8 min utväxt är otroligt ljus… Suck. Måste ju försöka hitta någon fördel med den! Hahaha
Jag tror att jag gör det också. Är strax på classic (har några få centimeter kvar), men det känns fortfarande inte så långt tycker jag.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Wow, sällan att jag har sett att så långt hår har sett så snyggt ut. Jag önskar att jag kunde få så pass långt hår men tyvärr så går det inte. Mitt hår har tyvärr en max längd….
#10 Å lyllos! Jag har ett (långt) tag kvar tills jag når det… Känner samma sak med mitt. Många blir imponerade och jag får ofta höra "oj, vad långt hår du har!". Men jag tycker det är kort för att jag är så långt ifrån mitt mål haha :D
#11 Tack vad glad jag blir! :) Jag som tycker det ser tunt ut i topparna då jag har ca 8 cm uppklippning…. Men håller på att spara ut den! Tror tyvärr att mitt har det också. Jag har absolut inte generna för att få långt hår men jag fortsätter kämpa:)
#12 Det ser absolut inte tunt ut i topparna! Det ser friskt och tjockt ut på bilden. :)
Mitt delmål nu är låte mitt hår växa ut till classic igen med mer fylliga ändar och efter det vore det spännande att få se hur långt mitt hår kan bli samtidigt som det känns friskt och fint.
För ca 2 år sen hade jag hår som var ungefär fingertopslångt, men efter ett år av misskötsel, flyttade runt mycket och orkade inte ta mig tid att vara försiktig med det.
Jag hade det för det mesta utsläppt och det slet mer än jag trodde, så var jag tvungen att inse att jag behövde klippa av ett par decimeter för att få bort det som var skadat och slitet.
Sen har jag sen ca ett år tillbax toppat håret lite regelbundet, för att minska på mina fairy tale ends som fortsatte att kännas alldeles för torra och för att jag ville ha håret mer fylligt ända ut i ändarna.
Delar lite bilder, i den där jag bär klädd i vitt är från när mitt hår var nästan som längst. de två andra i rött, är från nu och ett år sen, innan jag började toppa håret, Jag tror man ser vilken bild som är före och efter.
Det är tråkigt att mitt hår inte blivit längre sen förra året, snarare kortare, men det känns så skönt att mina ändar är fylligare och inte känns torra längre och bara trasslar sig.
Jag hoppas att jag inte behöver toppa mig på ett tag, sist jag gjorde det var i augusti.
Numera har jag det uppsatt för det mesta, sover med det i en knut på huvudet, för fläta gör mitt hår så frissigt av vågorna som blir.
Tvättar håret ca 1-2 gånger i veckan med BM, som funkat bra för mitt hår de senaste åren och för det mesta kör jag någon typ av egenhändigt gjord hårinpackning innan tvätt, mitt hår gillar verkligen honungs baserade med lite Olja i.
Idag tänkte jag testa den som Scorpio97 pratar om i hårinpacknings tråden, den med kanel, kakao, Olja och honung, men använda argan Olja istället, ska bli intressant att se vad mitt hår tycker om det.
Mitt hår är nu waist lenght, men målet är mid thigh. Har jag inte generna för det så får det bli så långt det kan och har jag generna för det så är det inte säkert att jag stannar där😃
Jag började med en halv cm för åtta år sedan så det är en lång resa jag har gett mig in på🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#14 Samma mål som mig då! Förstår att det känns trist att ha behövt klippa av det… Men det är ju mycket finare med tjocka och välvårdade toppar! Jag tycker inte att man har långt hår om det inte är "välvårdat" om du förstår vad jag menar haha!? T.ex. om två personer går till en frisör som ska toppa bort de slitna. Den ena har till knävecken, men torra fairytale ends ända från rumpan. Den andra har tjockt hår ända ut i topparna och lite längre än classic. När dem är klara så har antagligen den andra personen längre hår än den första liksom! (Min galna teori och rädsla för tunna toppar). Superfint håret är nu!:)
#15 Wow vilket tålamod! Cred till dig! :D Ja samma här, ska stanna på classic tills det blir tjockt sen får det växa i lugn och ro hur långt det vill och kan! :)
Fairytale ends kan också vara fina och friska. Just mina är väl inte i den bästa formen just nu, eftersom min dotter älskar att dra i mitt hår, men jag har sett många med friska toppar och fairytale ends.
l'm back
Jag började spara mitt hår för ett år sedan ungefär. Då hade jag till kindbenen, nu är det till BH-bandet, Men då har jag klippt det lite då och då för att bli av med toppar som var färgade. Jag satsar i första hand på att komma tillbaka till tailbone som jag hade innan jag klippte mig kort. Efter jag har nått dit så får vi se vad som händer…
#17 Absolut! Syftade mest på fairytale ends som ser risiga ut och är alldeles för långa. Lagom mängd är SUPERSNYGGT! Dock vill jag själv ha tjockt då jag älskar känslan när man borstar med en träkam genom tjocka toppar. Förstår jag de, så långt hår som du har! :)
#18 Oj vad snabbt det växt då! Klippte du dig för att det var risigt eller tröttnade du? Känner själv att min nacke tar jävulskt mycket stryk av tyngden… Men jag skulle nog aldrig våga klippa av det haha:)
#19 Ja i början så växer mitt hår som ogräs, har fått det efter mamma. Nu börjar det sakta ner lite och växer inte alls så fort.
Jag gick till frissan och sa att jag ville klippa lugg för jag ville ha en förändring. På något sätt lyckades hon övertala mig om att jag skulle passa mycket bättre i kortare hår. Jag trodde typ till axlarna och var på ett "ta tag i ditt liv" humör och sa okej. Gick därifrån med pojkfrisyr 😮. Sedan spenderade jag tre år med att försöka hitta en kort frisyr jag trivdes med och provade att färga med Henna för att det skulle bli bättre. Insåg till slut att jag vill inte vara korthårig, jag saknade att kunna fläta håret och ha det som jag brukar.
Jag har ganska tunt hår, mycket hår men väldigt fina hårstrån, så min nacke klarar sig ganska bra även när håret blir långt.
Nu hänger jag också på! Har dock bara till lite under nyckelbenen nu, men längre ska det bli!
Zingo ;D
#19 så tjockt hår har jag inte att jag skulle få den känslan. Inte ens om jag hade haft helt oslitet hår skulle jag få ha den känslan.
l'm back
#20 Vilken lycklig gen! ;) Hoppas att det vill börja växa snabbt igen snart! Väldigt modigt, jag blir imponerad! Jag har också ganska fina hårstrån, men mitt hår växer på tjockleken nu vilket är så skönt. Har tidigare tappat typ halva mitt hår pga av sjukdom, ungefär 3 år sen… Men nu börjar det som tur är komma tillbaka, hoppas på att jag får min fulla tjocklek igen även fast min nacke säger nej. :)
#21 Vad kul! Alla börjar vi nånstans. :)
#22 Som jag sa tidigare i kommentaren så har jag haft typ dubbelt så tjockt hår som jag har nu… Så jag får inte heller till den där riktiga känslan haha! :( Vill att kammen ska fastna lite i slutet för att sedan hoppa igenom de tjocka topparna. Hoppas att jag får tillbaka allt hår jag tappat för saknar den känslan… Sen tycker jag att det ser så himla mystiskt och fint ut med vågiga fairytale ends. Får lite feeling av typ skogsväsen och sjöjungfrur! Kommer antagligen att få det om mitt hår vill växa till mid thigh :D
Jag sparar också! :) Vet dock inte om jag vill spara hur långt som helst (vet inte om jag kan det heller haha) men lite till ska jag försöka mig på!
Har just nu mellan waist och hip length.
Hur mäter ni ert hår? Vart börjar ni med måttbandet?
#24 Jag mäter från hårfästet i pannan och över huvudet, då har du en fast punkt att börja till skillnad om man skulle ha där "hästsvansen" börjar eller så.
l'm back
#16 och #17 Anledningen att jag toppade bort mina fairy tale endings var inte för att jag inte tyckte om dem.
Personligen tycker jag det är så vackert och att det är finast, för det känns som det är hur håret naturligt ser ut allt efter som det växer om man inte toppar det.
Anledingen var för att mina ändar var för trötta och slitna och jag ville komma till en punkt då håret kändes friskt och starkt ända ut i ändarna innan jag slutade att toppa lite varje månad och började spara ut håret igen.
Jag hoppas att mitt hår kan få fairy tale endings igen på ett naturligt sätt av att jag inte toppar håret så sällan som möjligt och utan bara kör S&D regelbundet.
Idag jämförde jag för kul skull min hårlängs bild från augusti, efter att jag toppade håret sist, med den bild jag tog i november.
Det känns bra att man tydligt kan se att mitt hår växt.
Och det känns också så roligt att det ser ut som jag kommer att nå classic någon gång under nästa år, även om jag känner att jag behöver toppa håret lite.
#26 Wow det har verkligen växt! Jag borde också börja fota håret regelbundet. Kul att se att det växer då man blir lite blind för sitt eget hår! :) Ja, när jag kollar på bilder med folk som har mid thigh lenght och fairytale ends så blir jag så sjukt sugen! Men samtidigt så känns inte det som jag, har aldrig haft det. Tror inte att jag skulle trivas heller då jag avskyr min uppklippning nu… :/ Får behålla tanken i fantasiernas värld! ;) Men det är ju kul att det är så himla olika! Min mamma t.ex. klarar inte av att ha håret nedanför axlarna, då tycker hon att det blir för långt. Dock så älskar hon att jag har långt hår så hon får fläta och kamma det när jag hälsar på då hon inte har den möjligheten själv xD
#27 Det hoppas jag att du gör, det är väldigt roligt att kunna titta tillbaks och se hur ens hår har växt eller förändrats.
Jag tar en bild i månaden, har gjort det till och från de senaste 4 åren.
Om det är någon som här som funderar på att börja ta en bild i månaden på hur ens hår växer så är det här några bra tips från en foto amatör, som jag själv upptäckt är bra att tänka på.
Det viktiga är att tänka på att man tar fotot från samma vinkel och avstånd varje gång annars kan ditt hår komma att se väldigt olika långt ut från gång till gång.
Så om bilden tas med kameren i ansiktshöjd, tex om du ber någon annan att ta bilden, så kommer kameran vara vinklat nedåt, så kommer ditt hår se längre ut än det egentligen är och det kommer att se ut att ha blivit kortare om du tar nästa månadsbild i tex midjehöjd.
Så det är ett bra tips att ta bilden i samma höjd som ditt hår slutar, tex genom att placera din mobil eller kamera i jämnhöjd antingen på att stativ eller genom att ställa den på en möbel som är i samma höjd, en bokhylla kanske.
Och stå gärna med ryggen emot ett fönster och ta bilden i dagsljus, det behöver inte vara sol, men lampor kan ge ett så konstigt ljus speciellt om man tar bilder med mobilen och inte kan ställa in vitbalansen som påverkar vilken ton bilden får, om vitt är vitt eller ser gult/grönt/röd aktigt ut osv.
Det här är två bilder jag själv tagit vid samma tillfälle tidigare i år.
De är tagna med en timer, de flesta mobiler har en numera.
Den första bilden till vänster är tagen mycket närmare och högre upp ifrån än den högra och som ni kan se så ser mitt hår väldigt olika långt ut fast bilderna är tagna med bara några minuter i mellan.
jag hade tänkt börja spara ut mitt hår! hade till höften innan jag klippte det till typ hakan, vilket jag ångrar nu haha, men det känns som det inte växer alls! har färgat det en gång och det var i augusti, har nästan ingen utväxt alls bara ungefär två cm :/ så undrar på tips på hur det kan börja växa mer ! :D
👻🌛
#28 Superbra tips! :D
#29 Fint! Ja det blir ju från ett helt annat perspektiv:) Mätte ni ifrån hårfästet i pannan? I så fall 1 cm längre än mitt ju ;)
#30 Kul! Köp en hårmassage för att få igång blodcirkulationen. Det har hjälpt mig sjukt mycket, för både huvudvärk och längre hår! Sen kan du börja äta kosttillskott med b12, b6, biotin och zink i för att vara säker på att ditt hår får den näringen inifrån det behöver varje dag. Det finns i kosttillskottet "kvinna" från apoteket, både "mitt val" och apotekets egna märke. Jag har även börjat använda risvatten för att få friskare och längre hår. Dock så har jag bara använt det i några veckor så jag har inte sett resultat på längden än men det blir mycket starkare! Sök på "rice water rinse for hair" på youtube så kan du se på tutorials!
D-vitamin ska hjälpa hårväxten också (iallafall om man har brist vilket de flesta svenskar har, iallafall på vintern).
l'm back
Njae längre vill jag nog inte ha det går till knäna när jag släpper ut det. Har det i fläta dygnet runt. Var aldrig planerat att bli så långt utan var mera ett sätt att spara pengar då man var student för har man långt hår i fläta kan man klippa sig själv bara kapa av flätan en bit ibland. Sedan har det bara fortsatt för att det är praktiskt, tar bara några minuter fixa håret på morgonen.
#31 tack så jätte mycket för svaret! ska testa
är "kvinna" tabletter? är lite rädd eller små skraj att ta tabletter som jag inte vet va de e riktigt om det skulle hända något konstigt eller hur man ska säga ^^
#32 har just nu brus tabletter som heter berocca boost som jag tar varje morgon och ska vara vitaminer i :)
👻🌛
#34 Jag förstår! Det är bara vanliga kosttillskott men eftersom det inte bara är en vitamin eller mineral så har den fått ett namn. Innehållet är bra för kvinnor helt enkelt, vitaminer och sånt som vi behöver! HÄR kan du kolla innehållsförteckningen och läsa om dem! :)
#31 Ja jag mätte så som #25 skrev :) Haha ja det blev det ju!
#35 tack så jätte mycket :)
👻🌛
#33 Åh! Vill också ha superlångt hår ju…. Skönt att det "bara växt" så man slipper längta så!
Nu är det höftlängd med en rak "hemline" och jag fortsätter mot nästa delmål. Hur går det för er andra?🙂
#39 Jag har fortfarande till svanskotan. Har stått stilla där i över ett år, så är rädd att det inte kan bli längre än så.
#40 Det var tråkigt att höra, kanske dags och se över om du kan förbättra hur du tar hand om det, hur din dagliga rutin ser ut så du är så försiktig du kan med det, så det inte slits mer än nödvändigt.
För mig går det långsamt framåt, snart ett år sen jag toppade ordentligt, så det har växt en del mellan gångarna jag microtrimmar det och jag börjar närma mig classic.
MIna ändar är inte lika tjocka som för ett år sen, så när jag når classic blir det nog att toppar mina ändar allt eftersom det växer ut så de blir lite tjockare igen innan jag går över till att bara mirotrimma det var 6e vecka igen.
#41 Jag själv tycker ju att jag är ganska snäll mot håret, men kanske är värre än va jag tror. Tvättar hårbotten 3 gånger i veckan med sulfatfritt Schampo och har Balsam i längderna. Torkar håret genom att krama det försiktigt med en mikrofiberhandduk (för att få ut det värsta) och sedan låter det lufttorka. Kammar det bara när det är torrt, aldrig vått eller blött, och reder ut tovor med fingrarna istället för att slita kammen genom det. På nätterna har jag en fläta och på dagarna oftast en knut med en hårpinne, ibland en fläta.
Det är väl inpackning jag är dålig på att använda. Och såklart, tvätta mer sällan är väl bättre, men det är mer sällan än innan i alla fall (tvättade varje dag med vanligt Schampo "förr").
#42 Vad har du för örngott? Jag upplever själv att slitaget minskade avsevärt efter att jag sydde satinörngott, men då rör jag mig mycket på nätterna också😛
Riktiga sidenörngott är nog bäst. Ska ju vara svalt också på sommaren🙂 Vill själv investera i siden att sy örngott av när ekonomin är lite bättre😛
#45 För mig som är fruktansvärt varm av mig, skulle det ju vara en ytterligare bonus om det är svalt på sommaren. Vet du något bra ställe att beställa ifrån? Lär väl vara billigare att köpa tyg, och sy örngott ska jag väl klara av ;D
#46 Tyvärr inte. Jag googlade runt förut, men alla sidenörngott jag hittade var svindyra, så jag sydde av det satintyg jag hade hemma istället. Tror också att det är billigare att sy egna, just därför tänker jag köpa sidentyg när jag har mer pengar🙂 Billigast är nog att beställa från nätet.
Hur går det? Är det bara jag som fortfarande sparar?
Nu är jag förbi höftlängd och på väg mot nästa delmål BCL (but crack lenght)🤪
Har ägnat en del tid åt att bli av med min u-formade "hemline" och få den rak, så det har jag förlorat en del längd på, men nu är den någorlunda rak, så att jag inte ska behöva toppa för mycket i framtiden. Ska bli kul att se hur långt det har hunnit bli tills årsslutet🙂
Jag har åaus i sparandet och kommer nog klippa ner det till mellan TBL och höftlängd.
Dotterns slit på håret gör det helt enkelt inte kul längre och det är mer slitet än vad jag någonsin varit med om
l'm back
#49 Hälsosamt hår kommer före längd för mig också🙂
Jag har tyvärr bara mellan armpit length och bra-strap length just nu, men försöker spara ut det till minst hip length. Har fått klippa av en del då det blev rätt slitet efter en blekning för några månader sedan, men nu färgar jag bara utväxten så förhoppningsvis är det okej! Äter även kosttillskott för håret och försöker balansera protein- och fuktbalansen så gott jag kan och trimmar rätt regelbundet. Hur har det gått för er andra? 😃

Jag har nått BCL (but crack lenght). Jag borde kunna nå svanskotan innan året är slut och sedan vidare mot nya längder🙂

TBL! Nästa stopp classic och vidare mot terminal!😃
Mitt mål har förresten ändrats till Terminal sedan jag först skrev här. Jag vill minst nå knee och som längst och helst ankle.
Classic!

Nästa delmål är "fingertip"!
Jag skrev #15 2015
"Mitt hår är nu waist lenght, men målet är mid thigh. Har jag inte generna för det så får det bli så långt det kan och har jag generna för det så är det inte säkert att jag stannar där
Jag började med en halv cm för åtta år sedan så det är en lång resa jag har gett mig in på"
Nu har jag nått mid thigh som då var mitt mål. Det är absolut inte tillräckligt långt för mig idag!😂 Så mot terminal med nästa stopp på knälängd!

#55 visst blir man beroende 😄
l'm back
#56 Definitivt!😃
Verkar stå kvar vid vad jag skrev i #7, och det lär väl gälla även om håret når låren också.
Ligger nu någonstans mellan BSL och MBL, men jag vill i alla fall ha till 6-7 någonstans. Speciellt nu när det är svart och jag älskar att känna mig som någon gotisk drottning trots att jag varken är kunglig eller lyssnar på mycket goth 😊men jag går till frisören någon gång per år och säger typ "klipp av allt slitet" och då ryker några centimeter. Hade definitivt varit bättre att gå dit lite oftare, men det kostar ju och jag är alldeles för lat för att göra det själv😂
#58 Svart hår är fint!
Är det verkligen så slitet att det behövs klippas så mycket då?🙂
Själv är jag ju överdrivet rädd om mitt hår, men jag toppar bara 0,5-2 cm, två gånger om året.
Klipper nog lite mer än nödvändigt för att verkligen få bort allt, men jag har ingen stress med längden. Har dessutom klippt bort någon decimeter ett par gånger för att inte behöva bleka bort färg som hängt sig kvar
Kollade nyss innan duschen, och ligger nog mellan MBD och WL snarare än vad jag skrev innan, men det är svårt att se själv (och har ingen som kan fotografera)
#60 Jag kör med timer på kameran eller mobilkameran🙂
Tänker toppa håret lite grann efter nyår och lite i sommar. Tidigare så har jag försökt att hålla topparna tjocka och de är väl fortfarande relativt tjocka, men det är inte en prioritering just nu.
Tanken är minimalt med toppning 2020 för att nå knä och därefter köra Microtrimming tills topparna är tillräckligt tjocka för min smak igen. Sedan tillbaka till att toppa två gånger om året.
9-10 cm kvar till knä, så jag borde kunna nå det till slutet av året🙂

Jag har nu passerat 120 cm! (120,5)😃