Vad har du för problem med håret?
Har du några problem med håret, som t ex torrhet eller tovor?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Mina problem som jag har under kontroll idag, är att håret lätt blir torrt, är känsligt för slitage och gärna glider ur flätor och knutar _(Houdini hår).
_
Mitt hår har sin egen vilja och en knut eller hårsak som fungerar ena dagen, behöver inte fungera nästa.
Mina problem har tidigare varit att jag ibland får klåda i hårbotten (jag kunde klia upp riktiga sår), samt att mitt hår kräver mycket återfuktning men samtidigt väldigt lätt blir för fett. Båda problemen har blivit mycket bättre dels med Balsammetoden och dels genom att jag använder honung i tex inpackningar (mitt hår/hårbotten älskar verkligen honung). I perioder där jag stressar, äter dåligt osv kan det dock komma tillbaka men i mildare varianter än tidigare :)
Mitt hår blir även snabbt slitet pga av att jag simmar i klorbassäng flera gånger i veckan. Jag försöker skydda håret samt återfukta så gott det går, men har väl inte lyckats lösa det optimalt än.
//Jessie
Det är för långt… Men snart blir det bröllop och efter det blir det chop chop :D
/Surpan
Att det är för tunnt. Har tappat tovor sista månaden och har fått klippa det till en kort page.
/Maria
#3 Ditt bröllop?🙂
#5 yes! Åh när jag läste #4 så kan jag lägga till att håret blivit tunt i tinningarna efter senaste graviditeten…
/Surpan
#6 Grattis!🥳 Vad roligt!🙂
Som den hårnörd jag är, så undrar jag hur du tänkte ha håret på den stora dagen?😉
#7 uuuugh… Vet inte alls. Behöver inspo!
/Surpan
#8 Vad är du ute efter? Uppsättning, halv uppsättning? Fixa själv eller frisör?🙂
#9 startade ny tråd! :)
/Surpan
#10👍
Utväxt som får mig att se tunnhårig ut (som blondin får man stå ut med det när man färgar håret mörkt, det vet jag, men det är drygt oavsett vad) och en känslig hårbotten. SLS-fritt Schampo och ingen Sodium Benzoate om jag vill kunna sova nätterna efter att ha tvättar håret. Misstänker att jag har Mjäll också, men ska köpa mitt vanliga Schampo som mjäll-variant (länge leve Daxxin Schampo!)
Tunt är det också!
men det blir inte galet tovigt längre, så det är väl något …?
Medarbetare på Skor iFokus