klor och no poo?
Min man har väldigt känslig hårbotten och därför funderar vi på om han ska undvika uttorkande ämnen som alkoholer och Sulfater.
Frågan är då, måste man använda Schampo med Sulfater efter man badat med klor? Han badar nämligen i klor flera dagar i veckan och vi funderar om det är rester av klor som gjort hans exem värre på senare tid
l'm back
Jag tror inte det finns något Schampo som specifikt tar bort kloret. Har kloret kommit i kontakt med hår och hårbotten har det redan hunnit göra skada.
Jag skulle rekommendera badmössa, det ser rätt tufft ut när tävlingssimmare har det. Jag skulle också använda simglasögon om jag badade i klor ofta. Ögonen mår inte alls bra av kloret.
Jag simmar i klorbassäng flera gånger i veckan och kör Balsammetoden. Så för mig går det bra att få ur kloret utan att använda Schampo :) Jag känner dock flera som får problem av klor och då verkar det inte ha betydelse vad dom tvättar håret med, tiden i bassängen räcker för att det ska bli problem. Skulle precis som #1 rekommendera badmössa i så fall.
//Jessie
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik