Vilket märke använder ni?
Vilka märken använder ni på Schampo, inpackning och Balsam? Bra/dåligt? Kom gärna med egna erfarenheter. Vet att det såklart kan variera från hår till hår osv. Behöver hitta nåt nytt känner jag. Använt Aussie (till alla 3) nu väldigt länge och tycker mig bli väldigt torr i hårbotten och håret blir väldigt slitet trots att jag nyligen klippte bort allt slitet. Utan att jag använt värme eller annat som skulle kunna slita.
Jag använder inte Schampo utan bara Balsam för att tvätta håret. Detta använder jag och är nöjd med det. Det är dock ganska dyrt.
Sedan så använder jag hemmagjorda inpackningar.
För mig hjälper det dock inte att enbart återfukta håret vid tvätt, utan jag använder hemmgjord detangling spray eller hemmagjord linfrö- och aloe vera gel, följt utav Olja mellan tvättarna. Har i lite av detta när håret är fuktigt efter tvätt också.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Toppen tack för tipset! Jag använde mig av Balsammetoden tidigare och tyckte det funkade as bra, men så insåg jag att alla produkter jag använde och kände till försvann ur sortimentet! Så tappade lusten att försöka hitta massa nytt. Kanske ska börja med det igen nu när jag tänker efter…
#2 Här har vi en lista över no poo produkter 🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik