Bra schampo
Är brunett har ganska lätt att få fett hår men försöker avvärja mig från att tvätta håret exakt varje dag men en fråga? Köper oftast Schampo på ica men om jag ska ha ett bra Schampo för håret ska det stå något speciellt på innehållet då? Nämn Schampo som ni tycker är bra. Vill tvätta håret med både Schampo och Balsam så har ni andra metoder behöver ni inte skriva dom här
De flesta schampon torkar ut hårbotten, och är din känslig för det så kommer den att producera mer fett ju mer du tvättar.
Använd bara balsam
Fast hon vill ju använda Schampo och Balsam.
Det finns massor av olika schampon för fett hår, gå t.ex in på www.lookfantastic.com och kolla deras sortiment, där kan du även sortera schampon efter fett, torrt, slitet hår osv.
Jag har testat ett Schampo från redken som heter nåt med scalp relief oil detox eller nåt liknande, jag är väldigt nöjd med det. En annan sak som du kanske redan vet är att när du använder Balsam så ha aldrig i det i hårbotten, endast i längderna. Man brukar säga från öronsnibbarna och uppåt är det ajabaja med balsam 😉
Du kan testa Schampo för fett hår, men det kan också ge motsatt effekt och göra så att håret blir fett snabbare. Du får helt enkelt pröva dig fram.
Saker som är uttorkande och därför får håret att producera mer fett är t ex produkter med mycket/stark parfym i. Även många alkoholer är uttorkande. T ex _alcohol denat, denaturated alcohol, isopropyl alcohol, SD alcohol och etanol.
_
Och inget mer OT. TS vill ha tips om schampon, inte alternativa metoder.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag köpte Khadi Ayurvedic Elixir Shampoo Shikakai Shine idag. Hoppas att schampot är bra för det ska tydligen vara ett naturligt Schampo.
#10: Lycka till, och uppdatera oss gärna med hur du tycker att det går. 🙂
Tack. Absolut :)