Den bästa och sämsta hemmagjorda inpackningen?
Vilken är den bästa och den sämsta hemmagjorda inpackningen/ingrediensen som du har provat?
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Den bästa än så länge är min egen inpackning, då den trots allt är gjord för mitt hår.
Sämsta var avocado. Jag vet inte hur länge jag fick plocka bitar ut håret och dessutom så satt hårstråna i klumpar med avocado…
Bästa är nog den jag brukar göra (balsam, honung, mandelolja och ev något mer).
Sämsta ingrediensen var banan. Fastnade som sjutton fast jag hade mosat den så noga och blandat med Olja. Fick tvätta med både Balsam och Schampo tre-fyra gånger innan jag fick ur det mesta, och ändå satt små bitar kvar några dagar. Det gör jag aldrig om, och jag har inte vågat prova avokado av samma anledning.
Ägg var inte heller någon höjdare enligt mitt hår, men det var inga problem att tvätta ur i alla fall.
//Jessie
#2 Har samma erfarenhet som du av ägg och vill inte testa banan av samma anledning som du inte vill testa avocado🤪
#3 Haha xD Avokadoolja har jag däremot velat prova, känns som att det kan vara ett sätt att få avokadons fördelar utan att behöva plocka bitar ut håret i en vecka.
Ägg var förresten lite lustigt att ha i håret, för jag hade även Olja och kakao i den inpackningen. Jag hade väldigt svårt att släppa tanken att om jag bara hade i lite socker och mjöl (och bytte oljan mot smör) så hade jag en kladdkaka istället för en hårinpackning. Kändes väldigt märkligt att kladda i det i håret.
//Jessie
#4 Avocadoolja har jag testat. Var intee förtjust i lukten, men den gjorde det den skulle😛 Det är en fetare Olja än t ex mandel- och kokosolja.
Haha, då hade du ju kunnat plocka bitar och äta från håret😂
Avokadoolja använde jag förut på hud och hår, men sen kom graviditetsillamåendet och nu kan jag inte känna lukten utan att vilja kräkas! :/
/Surpan