grönt hår
Mitt hår blir väldigt grönt pga egen brunn hemma, har hört att man kan köpa ett filter till duschen eller använda ett djuprengörande Schampo. Men tänkte att jag kunde fråga här först innan jag lägger massa pengar på något som inte fungerar. Någon som har provat ett filter eller Schampo och hur funkade det isåfall?
Jag har väldigt blont hår och får därför en nyans av grönt i topparna när jag till exempel badat i pool. Jag har testat ett visst Schampo som är till för det men i början tyckte jag inte det hjälpte. Tyckte det blev strävt och inte alls lent efter man duschat. Fast jag fortsatte använda det och det hjälpte faktiskt allt mer. Så jag tycker du borde köpa det ifall du har samma problem som jag :)
Jag har egen brunn och får strävt, styvt hår utav det och lite rödaktigt. Jag blandar vatten och askorbinsyra som jag sköljer håret med och låter sitta en stund. Det tycker jag fungerar för att få bort metaller.
Börja gärna med att testa askorbinsyra som #2 rekommenderar. Det är vad som brukar rekommenderas mot grönt hår från gamla ledningar/egen brunn.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Om ditt hår är blont är det helt normalt att det syns. Finns nämligen koppar i vatten. Koppar kan ändra färg till grönt