Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1223 ggr
nypisnina
0

Bra parfymfria produkter

Jag håller på att byta ut alla mina produkter till parfymfria p.g.a. allergi men jag har ingen aning om vad jag ska ha då jag inte har hittat mina ordinarie produkter som parfymfria. Jag använder Schampo och hårspray mest, även torrschampo ibland, Wella Schampo har funkat bäst det senaste både vad gäller pris och mitt hår är glatt och jag behöver inte Balsam (får klåda i hårbotten av balsam) och jag använder Proffs hårspray, den ceriserosa om ni känner till den. Problemet är att om man söker på parfymfritt så får man en himla massa förslag för typ sensitive och sådant, typ känslig hårbotten med mera. Jag behöver för normalt hår. Det är inte jag som är allergisk och mitt hår är inte känsligt någonstans, ju snällare Schampo jag använder desto svårare är mitt hår att sköta, det flyger överallt och ingen frisyr håller.

Har ni några tips? Det får inte vara för dyrt heller för jag studerar och är en fattiglapp.

[AnimeV4]
0

Coop X-tra Schampo finns parfymfritt. Tror även balsamet finns i parfymfritt. Schampot är godkänt som sista-schampo om man kör med Balsammetoden, så det är okej ingredienser också🙂

nypisnina
0

A, det måste ju vara billigt iaf! 🙂 Använder dock inte Balsam. Vad menas med okej ingredienser? Jag behöver ett Schampo som inte är "för snällt" och för normalt hår. Jag har rätt grova hårstrån nämligen.

[AnimeV4]
0

#2 11 kr om jag minns rätt! Stor flaska också. Nu ska vi se om jag blandar ihop dessa två ingredienserna eller ej. Jag syftar på att det inte är Silikoner i det schampot, vilka är onödiga. Dock så innehåller det Sulfater för att tvätta ur silikonerna innan man börjar med Balsammetoden.

Jag har också ganska grova hårstrån och jag tycker att detta funkar bra! Hur menar du med för snällt? Starka ämnen behövs ju aldrig, tycker jag..🤔

Av nyfikenhet: Varför använder du inte Balsam? Mitt hår hatar schampo😮

Surpan
0

Garant Såklart är parfymfritt. :)

/Surpan