Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 791 ggr
[Tuulikki]
0

Bra schampo för färgat hår?

Finns det någon som har tips på bra Schampo för färgat hår? Jag har mörklila hår just nu och vill behålla färgen så bra det  går. Färgbomb kanske är ett alternativ också, men vilken?

BM funkar inte just nu, vår dusch har för dåligt tryck för att få håret rent med BM.

lunaticIam
3

Då jag själv inte använder Schampo så kan jag inte tipsa om något särskilt. Men du vill undvika ämnet Glycerin vilket Schampo du än väljer - det drar nämligen ur färg. Milda schampon generellt är nog också bra att hålla sig till. 

Jag gör en egen färgbomb genom att blanda Directions Lilac/Plum/Lavendel med mitt vårdande Balsam. Fungerar riktigt bra!

[Tuulikki]
0

#1 Tack för tipsen! Jag har kikat lite på Revlons färgbomb, har du någon erfarenhet av den? :)

TatsuOni
0

#2 Jag använde Revlons färgbomb för många år sedan när jag hade rött hår. Då tyckte jag att den fungerade bra för att förlänga livslängden på färgen. Eftersom att du inte kör på BM så kan du nog testa den om du inte orkar blanda egen färgbomb🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Tuulikki]
0

#3 Det blir nog till att testa den🙂

lunaticIam
0

#2 Ja, jag körde med Revlons färgbomb innan jag gick över till Balsammetoden. Den fungerar utmärkt! Jag var riktigt nöjd med den. 😍

[Tuulikki]
0

#5 Gött! Då blir det den!🙂

Sara:)
0

använder bed heads Schampo, kommer inte ihåg vad just den jag har heter men den är i en rosa flaska. det är sulfatfritt, vilket gör att mindre färg går bort 🙂

[Tuulikki]
0

#7 Vad ligger det på i pris? :)

0

#8 jag köper den för 150kr på rusta, men det är en ganska stor flaska, 750 ml om jag inte minns fel, så det räcker ju ett tag 😃

[Tuulikki]
0

#9 Får kolla på det när jag får pengar. Det är ju värt det om en får så stor flaska för den pengen, en använder ju inte så mycket schampo🙂 Finns det likadant Balsam?

0

#10  japp! använder dock bara schampot så kan inte berätta om balsamet är bra eller inte :/

[Tuulikki]
0

#11 Får nog testa schampot först och se om jag behöver Balsam eller inte. Kan ju duga med något vanligt billigt :)

0

Ja, det är så jag gör iallafall :)

TatsuOni
0

Revlons färgbomber är inte godkända för No poo, så du behöver åtminstone varva med ett sulfatshcampo för att undvika build up.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

[Tuulikki]
0

#14 Oj, bra att veta!🙂