Hårmål 2016
Vad har ni för hårmål 2016?
Mina är:
- S&D oftare
- Lära mig nya frisyrer
- Få längre hår
- Toppa bakre delen av håret lite mer för att till slut få en rak "hemline"
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Mina blir nog:
- Fortsätta med BM (började rätt nyligen)
- S&D hellre än att toppa
- Använda värmeverktyg så sällan som möjligt
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Hitta en hårfärg som jag tycker om.
Få längre hår ( använda kokosolja oftare så att det inte blir kluvna hårtoppar= undvika toppning )
Lära mig fläta roliga flätor
Vad är S&D för något?
Jag ska spara ut håret (lite längre men fortfarande kort), fortsätta med Balsammetoden, försöka ha det grönt hela tiden eller åtminstone oftare och hitta en bra frisyr!😃
- Toppa mig mer än en gång per år - Bli bättre på att använda hårolja till topparna efter dusch - Fortsätta spara ut så håret blir långt
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
- S&D oftare
- Mer varierat när det gäller frisyrer
- Skydda bättre med sjal då dottern är hemma
- Få längre hår (knä om det går, annars fina toppar bortom fingertips)
- Testa Microtrimming för att inte ha lika extrema fairytale ends (jag gillar fairytale ends men mina är för tunna i topparna)
l'm back
Mina mål 2016 - låta håret växa ut och bli långt igen - jobba mig mot min naturliga hårfärg - använda in packningar oftare - göra en softombre eller baylage - Lära mig nya frisyrer
Mina: - Klippa mig igen till sommaren, ännu kortare än jag redan har. - Använda hårinpackningar oftare för mindre kliig hårbotten. - Försöka duscha mer sällan, iallafall på lov och helger, och med bättre Schampo, eftersom att jag får mjölk och torr hårbotten av dåligt Schampo. - Få mer variation på hur jag stylar håret. Även hitta nya frisyrer!
Gah, dumma autocorrect… Det ska stå Mjäll, inte mjölk…
Mitt för i år…
Klippa mig i någon ny frisyr (ej kort) så det får mer liv.
Hitta någon sorts hårfärg som jag gillar. Jag är så trött på mitt hår just nu. Skulle gärna tänka mig någon cool färgning. T ex mörkt upptill som går till ljusare nertill.
Frisör eller hemma? Troligt frisör om man ska få till det. Så detta kommer ju ta tid då man är sjukskriven. Tyvärr.
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.
Har inte så mycket mål egentligen.
Låta det växa så jag tar mig lite närmare mitt mål, något sånt här: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/29/85/c2/2985c29a98e8e54ad643f9168a7cd51d.jpg
Behöver bli bättre på att styla upp det med, lätt att bli lat och bara låta det hänga åt sidan 😂Och så bli bättre på att Olja håret emellanåt🤦♂️
Mina mål:
* Inte tvätta håret oftare än 1-2 gånger per vecka
* Precis toppat håret och ska bara göra det en gång till i år, annars ska det få växa fritt
* Ta hand om håret med inpackningar varje vecka
Har nog bara ett mål..
KLIPPA MIG!!
haha
Antingen våga raka av allt eller göra en snygg mohawk. Har sidecuts och undercut nu. Så är halvvägs. Hehe.
Får vackert hår helt enkelt haha :)
Zingo ;D
- Fixa min kliande hårbotten
- Få längre hår
- Göra något roligare med färgen
Medarbetare på Skor iFokus
# Galet snyggt hår du har!
Btw så har jag har fortfarande inte kommit till skott med mitt mål…måste försöka ta tag i det idag! Jag brukar ofta klippa håret till hakan innan sommaren, mycket skönare med kort när det är varmt. :-P
* BM
* Att håret ska bli så långt de går
* Att den gröna tonen ska förvinna och att jag ska få en normal blond färg så jag slipper färga de hela tiden och kan bara låta utväxten växa ut
Låter håret växa, trots protester från omgivningen ;) Fortsätta med BM Lära mig fläta mig själv haha Komma fram till hur man gör en snygg donut till dressyrtävlingar :)
* Färga mitt hår i någon extremfärg igen :)
* Låta håret växa ner till åtminstone axlarna, men gärna längre!
* Klippa lugg (när jag har fått lite längre hår)
* Lära mig göra fina uppsättningar när håret är tillräckligt långt
:D
*Låta mitt hår vila efter mycket behandlingar
*Senare få en jämn färg i håret då mina rötter är brunröda och resten blond/babyrosa>_<
*Få det friskare
*Lära mig viktorianska frisyrer :)
Våga prova dip-dye. Jag har svart hår annars så skulle vilja prova rött eller blått. Jag är 26 nu så känns som att det börjar bli dags innan man är "för gammal".
Meh! Jag är 25 och haft "udda färger" i håret i över tio år! Man blir inte för gammal för sådant! speciellt inte dip dye om något :P Får mig att känna mig gammal nu ju :P
#24 Det var därför jag satte citat tecken ;) Lite surt nu att den branschen jag jobbar i just nu inte låter en se ut som man vill! Röd eller blå dipdye på svart hår syns ju väldigt mycket.
- Spara ut det så att det blir så långt det bara går
- Hålla det friskt
- Inte byta hårfärg
Spara ut en del av håret igen (förhoppningsvis får jag byta mediciner också så det slutar förstöra håret/göra så jag tappar det)
Fixa dipdye i lila/rosa (hehe, så får vi se hur glad pojkvännen (aka Mr. "du kan möjligtvis göra blonda slingor om något öht" -.-) blir 😃)
Alltid Oavsett
* Få längre hår så att jag kan börja sätta upp det i frisyrer.
* Testa olika Färger. I 7-8 år hade jag min naturliga färg (innan dess hade jag haft färgat hår i ca 8 år, från att jag var runt 10 år), i december bestämde jag mig för att börja färga igen och nu är jag biten. Har flera olika Färger och färgkombos som jag vill testa under året.
* Kanske permanenta håret. I sådana fall hos frisör, hempermanentningarna har aldrig blivit bra. Jag har dock aldrig någonsin varit hos en frisör, så det gäller att våga göra det också 😉
- Jag ska fortsätta med BM
- Jag ska komma ihåg att använda kokosolja
- Jag ska sluta med att dra bort hårstrån och kluvna toppar när jag har tråkigt
- Jag ska våga göra ovanligare frisyrer
- Jag ska inte tvätta håret för ofta
Nu är vi mer än halvvägs inne på året, så hur går det med era hårmål?
S&D oftare - Än så länge så går det bra med detta.
Lära mig nya frisyrer - Jag har testat några nya än så länge och fler lär det bli.
Få längre hår - Det är längre än vid trådstarten och längre kommer det att bli.
Toppa bakre delen av håret lite mer för att till slut få en rak "hemline" - Det är tillräckligt rakt nu. Så nu ska jag inte toppa håret mer i år för att uppfylla mål nummer tre.
Jag hade dessa mål
* klippa håret kort igen. Nu har jag provat ha långt hår. :) -> CHECK har axellångt nu
* värmeverktyg max 2 ggr om året -> Inte använt värmeverktyg någon gång än.
* BM -> här har det väl skitit sig lite. Letar och letar efter ett Balsam som kan passa mig. Men det enda jag använder som inte är bm-godkänt är Sulfater så jag har iallafall inte gått över helt till onda sidan :P
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Detta var mina mål! - låta håret växa ut och bli långt igen Klippt håret två gånger och ändå börjar jag känna mig nöjd med längden!! - jobba mig mot min naturliga hårfärg Utväxtrn syns inte längre då vi lyckats tona och färga håret i så snarlika toner :D - använda inpackningar oftare Bättre än förut men kan bli ännu oftare! - göra en softombre eller baylage Inte riktigt löst denna än då vi hittils bara kämpat för att få tillbaka min grundfärg :) men det kommer! - Lära mig nya frisyrer Haha nah.. Men har försökt göra nya!
- Klippa av mitt hår till axlarna
- Börja med BM igen
- Sova i fläta
- Använda kokosolja oftare
Hello It's Me... :3
Jag börjar nå målen i #17 nu! Hårbotten är fixad (äntligen!) och jag la nyss i lite blått, innan det hade jag blandat lila och blått och lite allt möjligt, så nu ser det riktigt roligt och snyggt ut! Det börjar också bli långt, så jag är nöjd!
Medarbetare på Skor iFokus
#30 #31 #32 #34 Grattis alla, vad härligt att det går framåt! 🌺
Och jag blir nyfiken på hur ert hår ser ut nu, vi kanske skulle starta en bildtråd för de som nått sina mål?
Mina mål är både att behålla min pågående rutin samtidigt som jag fortsätter att spara ut det.
Forsätta med min rutin, att ha det uppsatt så ofta jag kan för min känsliga hårbotten, både på dagen/natten, köra BM, låta det lufttorka, inte använda värme osv.
Fortsätta att återfukta mina ändar mellan tvätt med att dagligen spraya dem med vatten och tillsätta en klick vårdande Balsam och sen några droppar Olja för att sluta in fukten
Fortsätta att med S&D regelbundet
Fortsätta att microtrimma det var 6e vecka, med Feye's selftrimming method (finns en video på youtube om någon är intresserad)
Nå mitt delmål av classic långt hår (strax nedanför rumpan)
Hur gick det för er?
S&D oftare - Det lyckades jag med.
Lära mig nya frisyrer - Jag lärde mig en del nya frisyrer.
Få längre hår - Det är längre nu.
Toppa bakre delen av håret lite mer för att till slut få en rak "hemline" - Inte spikrakt än med betydligt rakare.
- S&D oftare - nope, mer sällan
- Mer varierat när det gäller frisyrer - nope bara en frisyr ui orincip
- Skydda bättre med sjal då dottern är hemma - nope har i princip helt slutat med det
- Få längre hår (knä om det går, annars fina toppar bortom fingertips) - var längre ett tag men är nu kortare pga abuse från dottern
- Testa Microtrimming för att inte ha lika extrema fairytale ends (jag gillar fairytale ends men mina är för tunna i topparna) - typ
inte det bästa hår året
l'm back
#37 Inget "hårår" blir nog riktigt bra så länge det ingår småbarn i det😛 Du får vänta tills dottern är äldre innan du har tid för håret på riktigt igen🤪
#38 Jo jag tror det. Jag förstår varför folk har kort hår när dom är äldre 😕
edit: det är bara tråkigt, håret är det av det yttre som jag tycker om mest med mig själv 😕
l'm back
#39. Om något år så är hon tillräckligt gammal för att lämna ditt hår ifred och så borde hon kunna leka själv/med kompisar så att du får lite mer egentid. Det är bara att ta en kopp te och blicka framåt😉
Men skämt åsido så behöver du kanske inte skaffa pixiecut, så att när du väl kan och vill spara igen så behöver du inte börja från samma längd som jag gjorde.
* klippa håret kort igen. Nu har jag provat ha långt hår. :) --- ja jag har klippt håret flera gånger :P
* värmeverktyg max 2 ggr om året --- ja använde väl 2 ggr tror jag
* BM --- nej tyvärr inte, men det kommer på hårmål 2017
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin