Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 1077 ggr
Essentials
0

Tips på sulfatfritt schampo

Vill gärna ha tips på bra sulfatfria schampon! Jag tvättar just nu håret två gånger i veckan med silikonfritt Schampo, men jag blir så torr i hårbotten och håret blir snabbt fett igen. Har tittat runt lite, men känner att det här är en djungel. Skulle uppskatta lite rekommendationer 😃

[Mini_Muffins]
1

Måste bara säga att det varierar om sulfatfritt Schampo funkar, för mig blir håret helt "förstört" av sulfatfritt Schampo vet inte varför men har testat flertal gånger. 

http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/godkanda-produkter-for-balsammetoden-del-6-sls-fria-schampon här finns en hel lista med tips, måste bara säga att det funkar säkert jättebra på många andra men inte på mig .

Essentials
0

#1 Vad är det som händer med ditt hår? Går det tillbaka till det normala igen efter att du slutar med det?

oddahviing
2

#1 Det kan vara för att ditt hår redan är förstört, t.ex. om det var silikon i det schampoo du brukar använda, så ger det stadga för det som redan är förstört aka bygger upp ett skyddande lager. Utan Silikoner och sulfat så kommer din riktiga hårkvalité fram.  Använder  du Balsam eller inpackningar? Det kanske ditt hår skulle må bra av. Kanske bara tvätta med Balsam?

'-Headlights on the highway-'

[Mini_Muffins]
1

#3 Jag har redan kört på balssammetoden hur länge som helst det har inte funkat för mig! jag har precis slutat efter att ha hållt på med det länge så nej mitt hår är inte redan "förstört" :) och Balsammetoden och deras produkter funkar verkligen inte för alla människor.

#2 Det blir otroligt tovigt och när jag borstar det så lossnar det till och med hår för det blir så pass tovigt (detta sker inte när jag använder annat schampo/balsam)

IceTee
0

Jag gillar/gillade (när jag använde schampo) de från the body shop

Medarbetare på Skor iFokus

Zacinca
0

Maria Nila structure repair är min favorit, andra som jag tycker om är REF moisture schampoo, och Burt's bees super shiny schmampoo 🙂

[Udoon]
0

Jag använder Tigis Bedhead shampoo i den rosa flaskan, gillar det mycket. Bonus att det luktar väldigt gott😊

Essentials
0

Nu har jag kollat lite på de schampon jag fått tips om, men tyvärr var det inget som jag tror skulle passa mig. Jag vill ha ett silikonfritt. Har ni några fler tips? :)

IceTee
0

#8 det från tbs är silikonfritt

Medarbetare på Skor iFokus

Essentials
0

#9 Jag är inte så förtjust i deras produkter. De är inte så rena som de påstår. Men uppskattar att du tipsar mig :)

Grace2009
0

Jag använder desert essence just nu. Jag tycker att mitt hår blir lika rent av det som vanligt Schampo (men det tyckte jag om BM också iofs). Väldigt drygt och skummar en del på mitt huvud i alla fall.

Essentials
0

# 11 Det låter bra! Var köper man detta?

Grace2009
0

#12 Jag beställde från http://iherb.com .

Essentials
0

#13 Okej, tack! Vilket av dem är det du har använt? :)

Grace2009
0

#14 Raspberry. Älskar hallondoft 😍 Men jag får erkänna att håret knappt luktar något när det torkat, så är man lite doftkänslig är det ett stort plus.