Kliande hårbotten trots Fungoral
Jag har tvättat håret med Head&Shoulders i många år, men fick för mig att byta märke för ett tag sedan och fick sår i hårbotten direkt. Jag har nu använt Fungoral i 2 veckor och märker ingen skillnad alls. Det kliar fortfarande som satan och snart sliter jag av mig håret! Har ni några tips på hur jag blir av med såren och kliandet?
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
Tvätta med Lactacyd för att lugna hårbotten och återgå sen till ditt vanliga schampoo.
Håret lär ju bli lite torrt till att börja med, men kan vara värt att prova!
När jag var liten var detta det enda som hjälpte mot min kliande och mjälliga hårbotten: https://www.apoteket.se/produkt/apoteket-harbottengel-120-ml-243207/
Numera kör jag Balsammetoden. Jag vet inte hur alternativ du vill vara, men jag tipsar om avokado och kokosolja eller dylikt🙂
Jag fick det i samband med att jag bytte märke (från Head&Shoulders). Jag har varit med om detta förut, men då gav det med sig av sig själv. Dock inte nu. Jag ska prova två andra produkter från Apoteket, bl.a. den #2 har tipsat om, och hjälper inte det kanske man får gå vidare med det.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar