Balsammetoden?
Gör en ny tråd då jag har en annan fråga! :) Jag har bestämt mig för att börja med Balsammetoden. Har kollat upp vilka Balsam som är godkända och inhandlat ett tvättbalsam och ett vårdande Balsam + en inpackning, så behöver inte hjälp med produkter eller så. Dock har jag nu läst att BM kan vara dålig pga att håret tydligen inte blir riktigt rent så att hårsäckarna blir igentäppta vilken gör att håret växer långsamt, stämmer det? blir inte håret riktigt rent av tvättbalsamet? Sedan tycker jag också att det vore väldigt kul att få se bilder på era hår före och efter BM, så bomba på! ;)
Det där stämmer verkligen inte! Mitt hår har vuxit som ogräs sen jag började med BM. Det känns dessutom och ser lika rent ut som med Schampo. Tyvärr har jag inte tagit några före/efterbilder, vilket jag ångrar såhär i efterhand. Kanske får börja ta bilder nu haha :) Har kört BM i typ.. Ett halvår nu kanske? På den tiden har mitt hår vuxit åtminstone en dm och är mycket finare än vanligt! :)
Emma, medarbetare på Hästfoto.
#1 Okej, ja är ju såklart att man ska vara noggrann! #2 Oj, det låter jättebra! Är lite av ett mål också att få längre hår, har till bhbandet ungefär och vill ha till midjan. Så det vore ju toppen om det växer fortare också! 😃
Jag har använt mig av BM i tre år utan att använda Schampo en ända gång och mitt hår är i riktigt bra skick. Det växer snabbare och inte långsammare för mig sedan jag började med BM. Antagligen p.g.a den extra massagen av hårbotten i duschen.

Här ska det finnas före och efter bilder på b la BM: http://har.ifokus.se/discussions/50e876d588f472105a01ac5f-era-fore-och-efter-bilder
Här är en hel tråd med före och efter bilder på BM: http://har.ifokus.se/discussions/51ba54e88e0e747ab300192a-bm-fore-efter-bilder
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#4 Oj, vad fint det blev! Tack för länkarna :)
Igår kväll bestämde jag mig för att göra slag i saken och göra min första balsamtvätt. Använde även inpackning. Och gud, vilken skillnad!! Kan lätt säga att mitt hår aldrig varit såhär fint. Efter bara en tvätt! Som jag känner nu vill jag aldrig använda Schampo igen, haha ;) Mitt hår är inte tvättat på tre dagar på första bilden, glömde att ta bild efter sista tvätten med Schampo. Men man ser ändå hur håret ser ut, det har typ alltid sett ut sådär :P
Ser glansigt och fint ut🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik