Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 1088 ggr
Tatepeters
0

Få ur blå hårfärg.

Jag har haft många olika hårfärger och har på senaste tiden haft mörkgrön (som konstigt nog gick ur bra) och efter det en mörkblå. Jag vill verkligen ha grått hår eller mörkt ''silver''.  Jag började med att tvätta ur färgen så mycket som jag kunde och för några dagar sedan blekte jag det. Halva mitt hår är väldigt ljust, nästan vitt och topparna är grått/blont men mest blått. Jag har försökt med C-vitamin och citron men inget av dem verkar fungera. Jag vågar inte bleka igen och har hört att det inte kommer hålla till mitt hår. Vill verkligen få mitt hår fint igen så snart som möjligt. Har ni något tips? Jättetacksam för svar!

[H1Z1]
0

Lila med så lite blå som möjligt i är oftast bättre och blir silvrigt och blåa Färger resulterar oftast i grönt! (inte alla men de flesta) 
Har du provat head and shoulders mjällschampo?
En annan huskur är Askorbinsyra blandat med Schampo och sätta i håret. Dock var jag dum och gjorde några kurer efter varandra och nu sitter jag med mer slitet hår så var försiktig med det! Det är ju mycket bättre än blekning men ha ej i för länge och gör inte direkt efter varandra som jag gjorde :3 

Men använd head n shoulders och riktigt luddra upp så mycket som möjligt. 
Blir det ljusgrönt kan du blanda vit Balsam med rött i för att få ur de gröna och få ur de röda med askorbinsyra med Head n shoulders/elller bara head n shoulders.