Hår iFokus

Hår

Etiketter: färgblekningtoning
Läst 1113 ggr
rayn
0

Color Mask erfarenheter

Hejsan! 

Jag har tänkt så småningom börja färga mitt hår i extremfärger som jag längtat efter länge. Har av impuls skaffat vissa färgmasker, men undrar om de funkar utan att bleka håret. 

Jag har:
*Schwartzkopf Color Mask i natural blonde (tänkt som blekning)
*Biozell Color Mask i Night Sky
*Color Mask Paint i Evergreen

Jag har mörkblont hår naturligt, men i längderna har jag kvar orangt pigment av tidigare färgningar. 🙂

Såå har ni erfarenhet av dessa produkter och hur fungerade dem åt er? Eller teorier är också välkomna 😃

[AnimeV4]
1

Jag färgar håret grönt och har nyligen börjat med Balsammetoden. Nog för att jag inte har färgat på ett bra tag, men jag vet att Balsam är väldigt mycket snällare mot färgat hår än vanlig Schampo + balsamtvätt. 

Jag tycker att du ska använda Manic Panic om du ska färga i extremfärger. Det är det bästa märket som är toning. Det håller förvånansvärt länge, men var beredd på att du kan behöva bleka håret om det ska se bra ut.

Om du inte vill köra bara Balsam har jag inga tips, förutom att du ska vänta 1 vecka med att tvätta håret om du vill att det ska hålla.

rayn
0

#1 tänkte ta en soft start så tänkte därför med färg masker :P men ska hålla märket i tankarna om jag fastnar för någon färg :D men du föreslår då blekning? :)

Jag försöker använda shampo mindre och använder även hårmasker utan färg vilket jag tycker gör håret snäppet starkare, men funderar också på att börja med Balsammetoden bara min shampoflaska nån gång skulle ta slut :P

[AnimeV4]
0

Jahaaa, jag trodde att det var någon slags grej för att bevara färgen! My bad. Ja, för om du inte har väldigt ljust blont hår sätter det sig väldigt dåligt, men eftersom blekning inte är bra alls kan du ju pröva först.

Det låter som en bra idé!👍

rayn
0

#3 ja de används ju också till att bevara färgen, jag har själv använt Biozells Mandarin till att liva upp min "go to" hårfärg och det fungerade bra, tyvärr är ju inte grönt eller blått något jag har färdigt i håret.. 😊

[Devya]
0

Color masks, nu undrar jag exakt vad det här är. De  color masks jag har haft har varit för att bevara den färg man har skaffat eller då man har blekt håret så använder man en color mask för att få den färg man vill ha. 

Jag har dock haft dålig erfarenhet av det. Mitt hår blev blått av en color mask som skulle varit coffee färg….