Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 1911 ggr
Adelheid
0

Vad ska jag göra med mitt hår?

Hej.

Jag har problemer med mitt hår. Det blir fort fett, jag mjällar och det ser trött, livlöst, slitet ut och alla mina naturliga lockar är borta.

Jag har försökt förlänga mellan tvättdagarna för att inte tvätta för ofta men efter tre månader så gav jag upp. Visade redan tecken på fett hår dagen efter hårtvätt ändå. Jag har använt mjällschampo utan resultat. Jag har använt det som frisören har rekomenderat mig men ingen skillnad. Nu i det sista har jag testat Balsammetoden och det har definitivt hjälpt min hårbotten  men resten av håret ser ut som ett råttbo.

Jag har försökt inpackningar och Olja. Det fungerar för stunden. Alla mina lockar är helt borta och jag skulle önska att dem kom tillbaka. Har nyligen klippt mig så det är inte slitet.

Så har ni några tips? Ska jag fortsätta på Balsammetoden eller ska jag försöka finna ett Schampo som inte torkar ut min hårbotten. Ska jag börja tvätta med Olja i schampot i stället för att återfukta min hårbotten?

Jag har axellångt hår, medels tjockt, ganska tjocka hårstrån, självlockigt (som är helt borta). Jag färgar max 3 gånger per år för att jag har börjat få grått hår. Jag försöker borsta så lite som möjligt men när jag borstar så använder jag en teezer tangle.

Hjälp. :S

Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com

P3pz
0

Efter att du tvättat håret så lägg lite inpackning i håret (inte ihårbotten), borsta igenom håret medan inpackningen är i, sedan sköljer du ur håret men inte jättenoga, utan det ska vara lite inpackning kvar i topparna.

"There is life after abuse. This is mine"