Svårt att hitta bra schampoo och balsam!
(inte ute efter Balsammetoden)
Provat flertalet schampoo och Balsam nu: H&S, syoss, dove,Coops, urtakam (stavning? Det ekologiska) bland annat men inte hittat något som passar mitt hår. Brukar fungera bra att tag sedan blir mitt hår antingen fett fort eller torrt och slitet :/
(inte råd med dyra från frisörer). Någon som har förslag? HAr ganska tjockt hår. Färgat.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ja det jag köper måste jag köra på tills det är slut då jag inte har råd att köpa flera olika på kort tid :(
Just det, barnängen har jag med haft, 2 olika, men mitt hår blev urkasst av det :(
Men om schampot fungerar bra ett tag så är det väl bara att byta med jämna mellanrum så blir det ju bra hela tiden😉
/Maria
Okej. Har du provat Garnier Respons? Balsamet med avokado och sheasmör är i alla fall mitt favoritbalsam, håret blir väldigt mjukt utan att bli tunt. Men jag vet såklart inte hur schampot är.
//Jessie
De enda två Schampo och Balsam som fungerar för mig är barnängens pärlglans (tror jag det heter, är en lila flaska) och loreal elvital, den rosa eller gula flaskan brukar jag köpa.
De andra jag testat har jag antingen fått sår i hårbotten, eller att håret blir slitet/fettigt snabbt. Jag har riktigt tjockt hår, inte färgat dock.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#4 Nja riktigt så enkelt är det inte. Vet ju inte om nästa blir bra eller inte. Och vet snart inte vad jag kan byta till som jag redan provat :(
#5 Japp all garnier schampoo, hårinpackning ect gör mitt hår fett :(
#8 Vart kan man köpa det? Och ungefär pris? =)
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326
Pantene för tjock hår är ett av de som ger mig finast hår. :)
/Surpan
#11 Vart finns det? Aldrig hlrt talas om :)
Inecto argan oil! Kör på deras Balsam, Schampo och inpackning, mitt hår har aldrig varit finare. Tvättar bara håret 2 gånger i veckan nu och håret blir inte alls lika fett som det brukade vara. Sen är serien baserad på arganolja, hårbottnen blir återfuktad och håret känns inte krispigt efter schamponering! Men akta dig för deras hårolja, den innehåller mycket Silikoner och torkade ut mitt hår på bara 2 veckor… Så nu har jag gått tillbaka till Moroccan oil light för typ 4de gången, inget slår den! :)
#13 Vart finns det? Aldrig hört talas om :)
#15 👍 Kollade där nu, hittade två schampoo av märket, vilken av dem två rekommenderar du? =)
Har bara använt den med arganolja! Så vet inte om den andra är bra. Det är dock många som inte klarar av kokosolja i hårbottnen så testa argan för att vara på den säkra sidan! :)
#12 Vissa mataffärer. :)
/Surpan
#18 Inte sett här :( Handlar på Börjes och Maxi och aldrig sett :(
#8 På apoteket, kostar 38 kr.
#20 Alla apotek har inte samma utbud, vilket apotek har du hittat ditt? =)
Rekkomenderas också Inecto Argan oil!
Zingo ;D
#21 Framgick nog inte, men menade det som bara heter Apoteket. :)
#23 Aa vi har inte det :/
#11 Åh jag har letat efter det sen jag bodde i USA,vilka mataffärer brukar det finnas i???❤️
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#25 Finns på Maxi hos mig :)
Zingo ;D
#26 Tack 🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Barnängen pärlglans! Mitt hår har blivit jätte friskt och fint sen jag började använda bara det märken, utan att byta ibland. Har testat massa dyra märken för att få håret i växa men Barnängen tar priset :D

Oj förlåt såg inte att du hade testar Barnängen :(

Jag använder tresemme vibrant neutrals, det reckommenderar jag verkligen och hårinpackningen elvital nutri gloss. Dessa produkter har gjort "mirakel" till mitt hår :D
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Om man vill åt E-vitaminet i den där moroccanoljan kanske vetegroddsolja är lika bra för den som är lite snålare/inte har råd? (jag😉)Tänker på denna: http://skanstullshalsokost.se/fettsyror-oljor/792-biofood-kallpressad-vetegroddsolja-500-ml-7330137004903.html