Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1100 ggr
Bill&Bull
0

tappat mycket hår

Mitt hår har alltid varit extremt tjockt, menar inte själva hårstrået utan att jag alltid haft mycket hår, men senaste tiden har jag märkt att jag inte bara tappat hår utan jag tycker det blivit synligt på mitt huvud. Inte blivit flint men om jag greppar en tuss med hår så kan jag se emellan hårstråna (svårt att förklara) Glest! De ordet jag leta efter.. det har blivit glest! Kan det bli det pga att man tvättar för ofta, hade en period i somras där jag tvätta det varje dag vilket jag vet nu inte kan varit så bra. Samma sak när jag var hos frisören sist, brukar tunna ur supermycket men nu behövde hon bara dra igenom det snabbt. Hur kan man kolla måendet på sitt hår? Mitt är mjukt och glansigt och jag skyddar det mot värme osv

||My Love For Animals Is Immortal||

Annielle
0

Hur mår du?

Mycket stress?

Kollat ditt järnvärde? (ferritinvärde d.v.s ej bara Hb) 

Äter du bra?

Beror knappast på att du tvättade håret varje dag i somras…

Var dig själv, det finns redan så många andra.

tlover
0

Vad använder du för produkter i håret? Tex Wen har blivit stämt för att kunder tappar håret eller får exem.

Annars undrar jag som #1 Stressar du mycket? Äter du bra?

Hårets tillväxt går ju i cykler också, på vintern så vilar det mesta av håret eller är i "falla av" cykeln, på sommaren så är mer hår i tillväxtcykeln istället.

l'm back

Bill&Bull
0

Nu använder jag urtekram Schampo. Stressar, nej men inre stress har jag nog lite. Tränat ganska mycket senaste tiden (om det blir som en typ av stress också kanske?) Min kost är ganska densamma, däremot äter jag mycket frukt och grönsaker, så borde ju få i mig en del bra saker. Jag satt och funderade lite på era frågor och det jag kan tänka mig är att jag kanske inte får i mig så mycket fett, kan det vara en orsak?

Annielle
0

Inre stress räknas ju också, men bara lite borde inte göra att du tappa hår.

Men, träna hårt är ju där emot en stor stress för kroppen, så det skulle jag definitivt dra ner på om jag vore dig (har stor erfarenhet av att träna hårt, skadligt hårt själv…)

Jättebra att du får i dig mycket frukt och grönt, får du i dig protein också? Jätteviktigt för håret.

Hur mycket fettet spelar in för just håret vet jag inte, men rent allmänt är det ju viktigt för hela kroppen med fett och för att kunna ta upp fettlösliga vitaminer.

Ät främst fett från bra fettkällor som avokado, olivolja, kokosoljaf fet fisk och smör.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Bill&Bull
0

#4 Tack för svar. Jag försöker att få i mig tillräckligt protein, äter inte kött så mitt protein blir från qourn mestadels, jag kanske behöver mer protein då kanske. Har inte ätit kött på över 10 år och aldrig haft problem innan. Men uppenbart är något knas så kanske är för hård träning då

tlover
0

Hård träning gör ju så att man behöver mer järn, bland annat. Om du äter mest quorn och inte bönor tex så kanske du får för lite järn bland annat (quorn är ju ganska näringsfattigt). Jag skulle gå till vårdcentralen om jag vore du. Om du säger att du är vegetarian så brukar man få kolla järn mm.

l'm back