Manic panic och directions
Hej! Idag fick jag äntligen tillåtelse att färga håret lila!!:D Och till det fick jag fyra olika hårfärger. Tre är från Directions och en från Manic Panic. Jag tänkte göra en ombre och undrar om man kan ha båda märkena i håret samtidigt? Alltså typ rosa Directions i topparna och mörklila Manic Panic högst upp?
EDIT: Och vilket shampo och Balsam ska jag använda efter jag har färgat?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#1 Så att mitt rosa kommer bli typ lila?:P Aja det spelar ingen roll, det skulle ju ändå vara lila från början😃'
Har hört att man ska ha silikonfritt? Vad händer om man inte har det?
// Linah
Gerbilsidan
Och då man färgar, ska man då plasta in håret? Med typ folie eller plastpåsar?
// Linah
Gerbilsidan
#4 Superfint!! Med Schampo och Balsam så är det väl viktigast att du använder ett för färgat hår helt enkelt, och att du tvättar med kallt vatten. Jag använder Rainforest Radience från The body shop som inte innehållet varken sililoner, Sulfater, alkoholer osv och min färg har aldrig suttit så här bra, så det rekommenderar jag verkligen! Är relativt dyrt dock, men jag tvättar håret 1 dag i veckan bara och mina flaskor kommer nog ta slut efter 5 månader ungefär :)
#5 Tack! Ja jag tvättar det bara med kallvatten, har läst på i typ ett år om hur man tar hand om färgen x) Var köper du ditt schampoo? Tack för tipsen!:D
// Linah
Gerbilsidan
#7 Ja det är jättespännande med extremfärger!:D Ska man ha inpackning alltid eller är det inget "tvång"? Jag fick två färgbomber också som jag hade tänkt använda.
Jag ska beställa hem schampoot från the body shop, men innan det kan jag då tvätta med mitt vanliga? Det är silikon,paraben och sulfatfritt :)
// Linah
Gerbilsidan
#8 Det är inget tvång, det är som lördagsgodis för håret bara haha ^^ Det borde absolut gå :)
Ska bleka det lila igen, eftersom min mamma inte färgade på bakhuvudet av någon konstig anledning. så Jag ska bleka en gång till alltså, ska jag göra något särskilt för att det inte ska bli för slitet? Eller är det bara att köra som vanligt?
// Linah
Gerbilsidan