BM i frissigt hår?
Hej, jag skulle behöva lite råd angående min hårvård hahah. Jag har äntligen fått ordning på mitt torra och frissiga hår men inte på ett så snällt sätt. Just nu så tvättar jag håret ungefär en gång i veckan, jag använder bara Schampo och inpackning men inget av det i hårbotten. Det funkar men jag vill vara snällare mot mitt hår men jag är rädd att det frissiga ska komma tillbaka. Jag har kört BM lite till och från men jag vill verkligen komma igång ordentligt men jag är lite orolig över effekterna på mitt hår. Har ni någon erfarenhet eller tanke om BM på så torrt hår.? Min spontana är ju typ att hårbotten producerar mindre fett och håret blir torrare men jag vet inte säkert. Skriv allt ni kommer på! :)
Har själv väldigt torrt hår och har använt mig av BM i 5 år. Många upplever att håret blir mer fett i början när man börjar med BM innan håret vänjer sig, så du som har torrt hår kanske har tur och slipper det (Mitt hår blev inte alls fett).
BM gör inte håret torrare när håret väl har blivit van med det. Men att tvätta håret med schampoo kommer garanterat att göra det torrare. Har alltid haft frissigt hår och de har varit något av mina största komplex. Man plattade håret innan man gick till skolan och efter man gått den lilla vägen till bussen så var håret helt förstört, fluffigt och stog åt alla håll. Började med BM just på grund av detta och nu har jag inte haft det problemet på flera år. Dessutom växer mitt hår mycket bättre och jag behöver inte tvätta det lika ofta. Win Win.
Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se