Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1406 ggr
[Tilde]
0

Mörkblont/ljusbrunt över rosa?

Nu har jag haft mitt rosa hår ett tag och jag har fått en blond utväxt som inte ser så snygg ut. Skulle gärna vilja bli av med det rosa och testar just nu en "hemma-avfärgning", dvs. bapulver, Schampo och lite citron. Gjorde en testomgång där det fick sitta i i ca 15 min och det fungerade rätt bra men håret är fortfarande väldigt rosa. Låter det nu sitta i ca en timme istället, men undrar sen om man kan lägga över en mörkblond eller eventuellt ljusbrun hårfärg ovanpå? Eller blir det jättekonstigt då? Vill helst undvika att bleka håret, men behöver man alltså avfärga  det innan? Någon som har erfarenhet av detta?

Det stod att hårfärgen skulle hålla upp till 25(?) tvättar men jag tycker inte alls att den bleks det minsta på 3 veckor - och det är i alla fall minst 10 tvättar. Jag kör dock på BM så jag antar att det håller bättre då. 🤐

Elsaharr
0

Funkar den avfärgningen för att få bort mörk toning också?

Zingo ;D

[Tilde]
0

#1 Hemma-avfärgningen? Tror den ska funka på alla slags hårfärger/toningar för att få bort lite av färgen. Verkar så efter att ha läst flera blogginlägg om det :)

Surpan
0

Hur mycket har du fått ur? När det är så pass ljusa Färger så kan absolut det rosa synas igenom om du färgar över. Jag hade grönt hår förut och det lyser igenom fortfarande efter ett halvår. Och då har jag ändå mörkt hår. Jag måste neutralisera det gröna med en röd toning regelbundet. Försök få ut så mycket som möjligt, sen kan det vara bäst att neutralisera färgen med gröngult innan du går på med en blond färg över.

/Surpan

[Tilde]
0

#3 Det började ju med färgen på min Avatar och nu är det typ såhär fast lite varmare nyans (gillar verkligen färgen men har som sagt en så blond utväxt och vill gärna bli blond/få en naturlig hårfärg till jobbets "julefrokost" som är i slutet av månaden). Funderar på att göra avfärgningen igen imorgon eller möjligtvis bleka håret beroende på.  Sen tänkte jag använda en askig färg som ju innehåller gröna toner. Gör inget om det blir en väldigt rödaktig blond/brun färg bara jag slipper rosa med blond utväxt. 🤐

Surpan
0

#4 okej jag förstår. Att färga över kommer nog gå bra. Till julefrokosten. Det som kan vara jobbigt är att hålla det snyggt. Ta en väldigt kalltonad färg om du har varm rosa nu bara. :) Har du badkar? Testa att låta håret ligga under vatten i ett varmt bad. Det kan dra ur mycket!

/Surpan

[Tilde]
1

#5 Har redan färgat det nu. 👍 Köpte en avfärgning i alla fall och den drog ur färgen direkt, väldigt imponerande! La idag i en askblond färg och lät det sitta i endast i några minuter innan jag sköljde ur den. Så nu har jag en fin ljus askblond färg. 😃