Hår iFokus

Hår

Etikettnopoo
Läst 1322 ggr
Elliiez
0

Hur märker man av silikoner?

Hur märker man om man fått Silikoner i håret av misstag när man kör NoPoo?

Tvättar ogärna med SLS ännu en extra gång den här månaden :/ Håret blev konstigt helt plötsligt i går efter tvätt. Jag hade två andra Balsam än vad jag brukar ha och efter det blev håret SNUSTORRT, och det där gnisslande ljudet försvann som jag brukar känna efter om håret e rent. Det har inte hänt en enda gång innan när jag kör med BM, men har inte rört mitt hår med silikon på händerna. Dom gångerna jag hållt på med nån annans hår har jg tvättat händerna med SLS efter. 
Vet inte hur länge jag orkar med BM just för det eviga paranoida tänkandet om man fått Silikoner i håret av misstag. Det är det enda (men ett rejält) minuset med balammetoden, tycker jag.

Officielle
0

När jag brukade köra med BM märkte jag om jag fått Silikoner i håret genom att håret inte blev rent efter tvätt.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Scorpio97
1

Att du upplever att håret blev annorlunda kan ju lika gärna bero på att du använde annat Balsam. Mitt hår förändras väldigt mycket beroende på vilket Balsam jag använder, trots att alla är BM-godkända.

Jag känner tydligt när jag har fått Silikoner i håret. Det känns inte riktigt rent, känslan går inte riktigt att förklara. Det gnisslande ljudet du pratar om har jag dock inte upplevt med BM, jag får bara så när jag tvättat med Schampo. För mig är det ett tecken på att mitt hår är "för rent" och/eller torrt.

//Jessie

tlover
0

Ett sätt att se att man fått Silikoner el annan build up i håret är att det kan se fett el smutsigt ut även direkt efter tvätt.

l'm back