Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 813 ggr
Lolleee
0

Vattnet färgades rött

Hej! Jag har precis färgat håret rätt med lila i (i onsdags). Skulle duscha idag och vattnet från håret färgades rött. Jag snabb tvättade håret med Schampo och Balsam för färgat hår. Pyttelite av färgen har gått ur, varför blev det så? Färgade håret på en salong och känns surt om färgen ska försvinna så fort. Har lite röda pigment i mitt kopparblonda hår från början. Vad ska jag göra?

Wony
0

Jag vet inte själv varför det går ur, men vissa märken har fungerat sämre för mig, och då har det gått ur färg i 3-4 tvättar.

Min teori är att just den färgen som användes helt enkelt kanske funkar sämre för dig?

Karmatarerskanise
1

Röd färg tvättas tyvärr ut mer än andra Färger.

Thotis90
1

Rött fäster inte lika bra i håret som andra Färger. Jag har varit rödhårig många gånger och vattnet färgades rött eller rosa vid varje tvätt.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Surpan
1

Tyvärr så är det en av de negativa sidorna med att ha rött hår. Det går ur fort och färgar gärna av sig på handdukar.. Bästa är att fräscha upp färgen emellanåt med en semipermanent toning från Directions eller manicpanic. Finns massa trådar om det här. :)

/Surpan

Lolleee
0

Har skaffat hårinpackning med pigment räcker det?

Surpan
1

#5 det kan absolut räcka. :)

/Surpan

Elsaharr
1

Jag trodde att rött var den färg som var svårast att få ur? Eller har jag missuppfattat?

Zingo ;D

Karmatarerskanise
1

#7 Den släpper lättast. Tror däremot att den är svår att täcka.

Surpan
1

#7 Svårast att få ur som i att svårast att få bort ur håret?

I min erfarenhet så är rött både svårast att hålla snygg pga det släpper och svårt att få bort. Har man färgat håret rött länge så är det där sista röda helt omöjligt att få ur och kommer fram hur mycket man än färgar över. Röda pigment är också svåra att bleka bort, varför många hår blir orangea vid blekning. 🙂

/Surpan