Hår iFokus

Hår

Etikett: hårvård
Läst 859 ggr
Ellismakaroner
0

Börja BM. Produkter? Mjäll?

Hej allihopa! Jag tänkte prova på Balsammetoden, har läst artiklar om det här, men är ju fortfarande rätt förvirrad… Jag vill ha Balsam utan proteiner, och vill ha något mot Mjäll då jag lätt får det. Skulle också vilja att mitt hår blev mindre frissigt. Men jag förstår inte hur man bestämmer om ett Balsam är vårdande eller tvättbalsam? Jag tänkte använda följande två Balsam, har kollat innehållsförteckningarna och kan inte hitta något icketillåtet. Vad säger ni om dem, blir det bra? Är innehållen bra? Ska då ACOS vara tvättbalsam och den andra vårdande? Väldigt tacksam för hjälp!😊

ACO Special Care Balsam för Torr Hårbotten (Aqua, Cetearyl Alcohol, Behenamidopropyl Dimethylamine, Glyceryl Stearate, Glycerin, Propanediol, Beta-Glucan, Panthenol, Betaine, Canola Oil, Lactic Acid, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Hydroxyethylcellulose, Maltodextrin, Diheptyl Succinate, C12-13 Alkyl Lactate Capryloyl Glycerin/Sebacic Acid Copolymer, Citric Acid, Phenoxyethanol, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate)

Dr Organic Virgin Coconut Oil Conditioner (Aloe barbadensis leaf juice, Aqua, Cetearyl alcohol, Cocos nucifera (Coconut) oil, Glycerin, Brassicamidopropyl dimethylamine, Aspartic acid , Sodium phytate, Phenoxyethanol, Hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride, Distearoylethyl hydroxyethylmonium methosulfate, Tocopheryl acetate, Citrus aurantium dulcis, Citrus aurantium bergamia (Bergamot) fruit oil, Citrus limon peel oil, Gamma undecalactone, Maltol, 3-Hexenol, Gamma octalactone, Diacetyl natural , Cocos nucifera fruit extract, Carica papaya (Papaya) fruit extract, Mangifera indica (Mango) fruit extract, Theobroma cacao (Cocoa) seed extract, Garcinia mangostana (Mangosteen) fruit extract, Ficus carica (Fig) fruit extract, Potassium sorbate, Ascorbic acid, Citric acid, Limonene)

Och slutligen som sista-schampo Neutral Schampo (Vatten, Sodium Laureth Sulfat, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Sodium Cocoyl Glutamate, Citric Acid, Behenoyl PG-Trimonium Chloride, Hexylene Glycol, Propylene Glycol, Sodium Benzoat, Sorbic Acid)

Ellismakaroner
0

Ingen?😕

Elliiez
1

Tror alla ser okej ut men är inte säker. Googla så hittar du listor på godkända Balsam. Tvättbalsam är lättare än dom vårdande och har ofta färre ingredienser. Men kan skilja väldigt mycket på vilket tvättbalsam som funkar för just dej. Om man har ett för vårdande Balsam i hårbotten blir drt lätt fettigt och svårt att skölja ur ordentligt. Jag testade 3 olika och det senaste tycker jag passar bäst. Testade först barnängen creme volym men tyckte det var för vårdande och "tjockt". Jag har haft väldigt mycket Mjäll till och från och drt kom tillbaks när jag använde Coops Balsam men nu när jag anväder PCH Repair har jag inte Mjäll längre. Ingen som påpekat det i alla fall som när jag hade Coops. Hoppas du fick ett någolunda svar :)

Ellismakaroner
0

#2 Tack för svaret🙂Japp jag fick googla omkring en hel del, alla verkar godkända utom möjligen dr organic då den innehåller 2 gamma ämnen. så jag kör helt enkelt med en utan; Dr Organic Moroccan Argan Oil Conditioner. Sen har jag läst att man inte ska ta sitt vårdande Balsam i hårbottnen utan i topparna. 🙂