Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 23448 ggr
[ellenhellstrom]
39

Hair Jazz

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Är de någon här som har provat Har Jazz's Schampo och Balsam från Harmonylife? Hette innan Hair Bell. Ser väldigt mycket reklam om det på Facebook och hade velat höra om det funkar eller ej. Det ska få håret att växa 3 gånger så snabbt.

Elliiez
2

Det står det ja.. men när jag en gång beställde Hair Brll så såg jag Hair Jazz samtidigt. Innan hair jazz blev stort. Det kanske är samma fast med olika namn men dom fanns samtidigt innan. Hair Bell kan jag skriva om i alla fall. När jag använde BARA dom två produkterna i hårbotten och använde dom varannan dag regelbundet så funkade det faktiskt! fick ihop 2 cm på drygt två veckor. Höll på med eländet i flera månader. Men det slet sönder mitt hår så nu ett år senare kapade jag av det.. :( mitt hår som innan inte slitits av nånting. Blekningar, färgningar, permanent, plattning varje dag. Men den där produkten förstörde mitt hår. Var hos frisören innan jag började med det och mitt hår var i så fint skick så hon trodde inte på att jag inte klippt mej på över 1 år. Mitt syfte med att säga detta är att ja de växte snabbt men det är så starka grejer i det också. Jag använde schampot till att tvätta oljefärger och akryl, fick bort månader gamla snusfläckar med det, till å med permanentpenna vid ett tillfälle. Och det där la jag i mitt hår… jag hade det inte i hela håret men man kan ju inte undvika det helt heller när man spolar ur grejerna. Om jag inte körde Balsammetoden hade jag dock gett det en chans till å varit noggrann med att inte få det i håret.

[ellenhellstrom]
0

#1 Intressant. Och fruktansvärt tråkigt att de förstörde ditt hår. Mitt hår är väldigt slitet redan så detta är nog inte för mig just nu. Jag har läst så himla mycket positiv men man vet aldrig hur det är, dom kan ju ta bort alla dåliga kommentarer.. 

Tusen tack för svar!

Elliiez
0

#2 Men samtidigt så hade mitt PRECIS utsatts för en rakpermanent innan (och blekningar innan och plattande och misshandel) Så det mådde ju redan dåligt. Kort och sagt - det funkar för hårväxten, men håret kan bli förstört som man redan har. Men iofs får jag skylla mej själv för det stod i både instruktionerna och på flaskan att man INTE ska ha det i själva håret men nyfiken som jag är så testade jag. Jag funderade faktiskr här om dagen på att beställa det igen och prova, fast rätt, bara i hårbotten. Men ska tänka lite till..just nu mår mitt hår bra så vill inte riskera något :)