Vad ska jag göra?
Hej hej! Jag har otroligt slitet hår efter flera blekingar. Det är heeeelt svinto och hur torrt som helst. - ser hemskt ut! Ska jag klippa av mig det helt? Hur ska jag få det att växa snabbare? Funkar tex: kokosolja för att få det något lenare? Alla tips mottas då jag verkligen är missnöjd med svinto-håret! :( Mvh
Köp en bra inpackning för torrt och skadat och använd som kur i hela håret
||My Love For Animals Is Immortal||
Jag har också väldigt blekt hår och mitt hår gillar kokosolja. Dränk in håret och låt sitta med plast runt i minst 2 timmar! 🙂Håret kan också bli bättre om du ser över din rutin, vad tvättar du med t.ex? Sulfatfritt Schampo eller Balsammetoden hjälper många att få mer återfuktat hår. Vad använder du för att reda ut håret? Blekt hår går ju oftast av väldigt lätt vilket innebär fruktansvärd skada om man bara borstar det rakt upp och ner, använd gärna fingrar eller en bredtandad kam för att få ut tovor, börja nedifrån och upp. Sov med fläta. Klipp bort det allra risigaste på längden och be en frisör klippa igenom håret så att alla kluvna toppar försvinner, det har jag precis gjort och det tycker jag gör den största skillnaden! Det är mina bästa tips för oss blondies. 😃
Mitt råd är att göra en ägginpackning just för att svavlet från äggulan kan stärka upp håret.