Lila dip dye
Det här gjorde jag igår på min vän Nekoi! Vi använde Directions lilac. Blekte håret lire innan i topparna, la på färgen med en pensel och sen plastade in det och fönade det. Efter ca 30 min sköljde vi ur det och här är resultatet!
/Surpan
Fint! Har också haft lila dip dye 😀
Min blogg www.petsandmakeup.blogg.se kolla gärna in den 😉
Snyggt! Jag kör ju den omvända med lila hår och svart dip dye, haha
Medarbetare på Skor iFokus
#2 det är snyggt det med! Vilken lila färg använder du? :)
/Surpan
Lade du i färgen på vått eller torrt hår ? :)
#3 missade att du svarat! Jag färgar hos frisör och har glömt vad märket heter. Men bra sitter den! Har aldrig behövt färga om håret för att det tappat färg, behöver bara färga utväxten
Medarbetare på Skor iFokus
#4 Jag la i färgen i fuktigt hår för att få jämnare fördelning. :)
/Surpan
Okej :) var det bara fuktigt eller du hade schamponerat det först ? *väldigt nyfiken*
#7 Klart du ska vara nyfiken, det är därför jag gjort den här tråden. :) Jag hade blekt det först och sen sköljt ur. Jag använde ingen efterbehandling eller Balsam. Sen handdukstorkade jag det ordentligt innan vi la i färgen. När jag färgar mig själv med Directions så använder jag ett silikonfritt Schampo innan, för jag tycker det fäster bättre då. Många använder det i torrt hår för de upplever bättre resultat då. Jag har gjort det också ibland men tycker att det ger samma resultat fast det går år mer produkt. Saken är att det är svårt att göra fel med Directions. Köp två burkar, blir det inte tillräckligt bra efter första gången är det bara att slänga på igen. Det är det som är det fina, det sliter ju inget. :)
/Surpan