Hjälp med BM
Jag körde med Balsammetoden några månader och var hur nöjd som helst, för första gången på vääldigt länge kunde jag acceptera mitt hår utan att ta fram plattången. Lockarna var inte frissiga utan glansiga och fina, mitt hår verkade älska det! Och när jag var hos frisören för några veckor sen för att göra rakpermanent (även om lockarna såg okej ut ibland så var dom fortfarande fula om det regnade ute eller om jag lät håret torka utsläppt) var hon förvånad över hur bra kvalitet jag hade på håret och hur lite det slitits, tror jag hade 8 veckors slitage ungefär och jag har inte klippt mig på säkert ett halvår. Och det kollade hon efter permanenten :) Men jag tappade väldigt mycket hår av Balsammetoden, något som frissan också reagerade på. Det var inte tunt, men jag hade mycket nya korta hårstrån som inte vuxit ut än. Jag visste att jag tappat väldigt mycket sen jag började med Balsammetoden, så efter permanenten gick jag över till Schampo igen då jag med platt hår inte längre hade "behovet" av BM. Men nu har jag blivit lite sugen på att börja igen :) Dock är det ju lite obehagligt att tappa såpass mycket hår som jag gjorde, efter varje dusch hade jag liksom "klumpar" av hår på ryggen, något jag inte får när jag använder Schampo. Känns för det första inte så fräscht och sen så kan det väl inte vara ett särskilt bra tecken? Eller? Någon som vet varför man tappar hår av Balsammetoden, verkar som att många gör det. Hur tycker ni jag ska göra, tror ni fördelarna väger upp nackdelarna?
Jag gissar att det kanske har att göra med att man med Balsammetoden ofta masserar och "gnider" hårbotten mer och att det därför kanske lossnar fler hårstrån.
Personligen tycker jag att jag tappar ungefär lika mycket hår med Schampo som med BM, men på senare tid har jag behandlat mitt hår riktigt illa trots BM och tappat mer. För mig väger fördelarna upp, men det är något du får prova dig fram till själv.