Barnängen creme Normal Balsam till BM?
Tänkte börja med BM nu när jag klippt av håret och börja om på nytt.
Men undrar: är Barnängen creme Normal Balsam gokänd? Läste och hittade inga Silikoner men kan ju ha fel. Är det nån här som använder det? Det e den enda jag har hemma just nu som tänkbart tvättbalsam.
Annars hade jag tänkt ha Coops Extra egentligen eller Barnängens creme Volym
Är Elvital Nutri-gloss inpackning fortfarande godkänd? men funderar på en sak…jag har läst på en massa ställen att inpackning bara gör verkan när hårfjällen är öppna, ilket dom bara är när man använt Schampo, så är inpackning ens nödvädnigt?
Och som vårdande Balsam tänkte jag mej:
Respons Avokado
Fast vilka andra godkända finns på vanliga matbutiker? Skulle gärna ha något annat än just Avokado respons för det tar inte på mitt hår så bra :/
Och undrar om det är helt slut på att platta håret ens nån enstaka gång varannan vecka? Och måste jag ha värmeskydd? För innan va det faktiskt värmeskydd som förstörde mitt hår från början. Kör helst utan om det går.
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326
Hittade ingen innehållsförteckning till just det balsamet tyvärr men jag rekommenderar verkligen att helt enkelt lära sig läsa på förpackningen om du ska börja med BM, det ser ut som värsta grekiskan när man läser ingredienserna men det är inte alls svårt egentligen.
Ja, inpackning är fortfarande bra att använda, och inget Schampo behövs för det. Fjällskiktet öppnas av varmt vatten också. 🙂
Att platta håret har ju ingen inverkan på BM, det kan du absolut göra ibland. Du får däremot vara beredd på att det sliter det väldigt mycket, i synnerhet utan värmeskydd.
#1 Jag har lärt mej ändelserna för silikon i huvudet nu :) men inte mineraloljor än.
Jag märkte mer förstörelse av värmeskyddet än utan :/ så bonus om jag kan platta nån gång ibland ändå. Har axellångt, fast liiiite kortare och det ser hemskt ut på mej med lockarna, så längtar tills det växt ut igen.
Jag började faktiskt igår med BM å gjorde allt rätt. Utom en grej..jag råkade köpa Fructis Repair 3 istället för bara repair. Så jag gick in i duschen idag och gjorde om hela grejen och använde Fructis Strenght & Shine, som jag läst att flera använder och jag och en bekant kunde inte hitta något dumt ämne :) har inte testat det än, gör det på lördag.
Så får se hur det går ^^
MVH Emmeliie
https://www.youtube.com/user/e2326