Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 860 ggr
IceTee
0

Sjukt torr hårbotten?

Min hårbotten är torr. Riktigt löjligt torr. Idag har jag tänkt att ta tag i den! Jag måste börja med ett sista-schampo eftersom jag fått Silikoner i håret, men sen tänkte jag blanda min inpackning (den cherry pearl-något från garnier, med aloevera och ha i håret och främst toppar och botten. Det tänkte jag låta vara i några timmar, men hur ska jag få ut mest av inpackningen? Jag har tänkt ha aloevera i hårbottnen efter jag sköljt ur inpackningen och låta det vara. Kommer det hjälpa något? Har ni några andra tips?

Medarbetare på Skor iFokus

Jazmin1e
0

Jag har väldigt torr hårbotten och använder aloevera gel i hårbotten som jag masserar in efter jag duschat.  Brukar även ta det under dagen eller på kvällen om jag känner att är torr på något ställe.  :)

Surpan
0

Äppelcidervinäger brukar hjälpa mot de flesta hårbottenproblem :)

/Surpan

IceTee
0

#1 blir håret fetare av det? #2 jag har tänkt att göra det, men vet inte när jag ska ha i det i min behandling. Före inpackningen eller efter? Hur gör jag med att ha i aloevera om jag har Surskölj?

Jazmin1e
0

#3 Ne det har det inte blivit för mig. Jag har det i hårbotten varje dag och tvättar håret 2 gånger i veckan så fett tycker jag inte det blir.

Surpan
0

#3 efter du sköljt ut allt så sköljer du håret med en Surskölj, och sköljer inte ur det efter. Är du fortfarande irriterad i hårbotten kan du ju bara smörja på lite aloe vera i efterhand.

/Surpan

IceTee
0

#4 okej, får testa! #5 ok, tack!

IceTee
0

Nu har jag testat att skölja med sur-skölj. Något jag inte rekommenderar är att få det i ögonen… Jag brukar märka av om hårbottnen är torr när jag går och lägger mig. Då brukar det sticka och kännas allmänt jobbigt där hårbottnen ligger mot kudden (är det riktigt illa räcker det att jag lutar handen mot hårbottnen dock…) Återkommer imorgon!

Surpan
0

#7 haha vännen! Det kan jag tänka mig. :) återkom gärna. :)

/Surpan

Trollan92
0

Har man en torr hårbotten ska man nog kolla över sitt Schampo vad de innehållet. Problemet för mig var att mitt förra Schampo innehöll alkohol.. De torkade ut min hårbotten. Bytte till ett Schampo utan, POFF så va problemet borta :)

IceTee
0

Wäh, ändå lite torr! Är rädd för att ha i aloe vera… Tänk om det blir jätte fettigt?

IceTee
0

#9 har precis bytt, så förhoppningsvis kommer det hjälpa, men det gör ju inget ikväll…

Jazmin1e
0

#10 För mig har aldrig  aloevera gelen gjort så att det blir fettigt. Om jag masserar in lite dåligt kan det hända att håret "stelnar/torkar" som om man haft för mycket hårspray , men då är det bara borsta håret så försvinner det.  Sen lyfter jag upp håret och försöker verkligen komma åt hårbotten där det är torrt sen masserar in det snabbt.  Det tar en kort stund för det och torka sen syns det inte alls. Om man dränker håret så syns det nog, men tar man lite i taget så ska det inte vara några problem.  

Jag har smörjt in min hårbotten flera gånger under 2-3 dagar nu och det ser torrt och fräscht ut.

IceTee
0

#12 gör du det i torrt eller blött hår?

Jazmin1e
0

#13 Både och.  Alltid efter jag duschat och sen även när håret är torrt om jag känner att det behövs.

IceTee
0

Nu har jag testat att ha i aloe vera i hårbottnen och det känns inte så farligt fett faktiskt! Dock ska jag ge det till imorgon för att avgöra helt

IceTee
0

Inte lika illa som vanligt, men visst kliade och stack det när jag la huvudet på kudden ändå… Suck

Jazmin1e
0

Var så för mig också förut att inte kunde lägga huvudet på kudden utan det stack och kliade, men efter har smörjt nu med aloevera under en period så är det nästan borta helt. Det är bara om jag känner med händerna på hårbotten på vissa ställen som märker att är lite torrt. Så jag tycker verkligen det hjälper om man ger det tid. :)

IceTee
0

#17 då fortsätter jag! Håret blev ju inte fett av fet, då finns egentligen ingen anledning till att låta bli! Har även bytt till en sorts tvätt-balsam (Matrix biolage cleansing conditioner) som är snällare för min hårbotten också. Om jag använder det, har i inpackning då och då och har aloevera och Surskölj så borde det ordna sig tids nog tycker man!