Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 786 ggr
Emmapower02
0

Sista tvätten?

ska börja med BM, men hittar inget "sista tvätten schampon".. vilket använder ni?

mvh Emma<3

Haku
0

http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/produkter-for-balsammetoden Denna listan är bra, där finns sista tvätten Schampo det finns även listor på  godkända Balsam,  inpackningar, - styling, torrschampo och sls fritt Schampojag kan rekommendera 

• X-tra Schampo från coop mest för att det är billigt som sista tvätten Schampo ;)
Ribessa
0

Jag använde Garnier's Avocado & shea shampoo som sistashampoo :)

hannaj98
0

Jag använde Garnier Fructis Nordic hair care och Garnier Fructis pure volume. De finns i de flesta matbutiker.

Elsaharr
0

Jag använde Gliss color protect som sistaschampo! :)

Zingo ;D

Emmapower02
0

#3 kan man inte ba avända ett av de två d?

mvh Emma<3

hannaj98
0

#5 Ja självklart, använde bara ett åt gången, men använde de två under hela min period  med Balsammetoden. :)

IceTee
0

#6 jag förstår inte riktigt, använde du Schampo när du körde med BM?

Medarbetare på Skor iFokus

hannaj98
0

#7 Nej, det var bara ett par gånger när jag trodde att jag fått Silikoner i håret, självklart inte regelbundet :)

Haku
0

#8 man ska inte tvätta för ofta med sista tvätten Schampo :P 2 flaskor låter jättemycket..

Ribessa
0

Tror nog att det bara blev att det kunde variera mellan dessa två, att ha ett sistashampoo hemma medans man kör BM är ju som ganska bra… båda två nämndes för att TS ville ha tips på godkända sista-shampoon? 

Ser det inte alls konstigt med två flaskor? Vem vet hur länge #8 har kört BM? Tror det blev lite knasigt, för ser absolut inget att haka upp sig på här haha.

Haku
0

#10 Har inte hakat upp mig på något eller hur menar du? jag sa bara att man inte ska tvätta sig för ofta med sista tvätten Schampo vilket är sant, det kan vara så att hon har kört BM jätte länge eller inte det spelar ingen roll jag gav bara tipset oavsett.. ;)

Elsaharr
0

#11 Nä men har man fått Silikoner i håret när man kör på BM måste man ju tvätta ur det. Jag tror inte att det var så att hon gjorde det med flit.

Zingo ;D

Haku
0

#12 Ja klart man kan göra det, har inte sagt något emot det. Det enda jag sa var att två flaskor sista tvätten Schampo låter mycket, om man kör Balsammetoden men som sagt jag vet inte hur länge hon kört heller….

Ribessa
0

#11, nej såklart inte. men som #12 säger. Man ska ju inte tvätta med sistashampoo alls om man inte måste, då är det ju inte BM, eller hur? ;)

Haku
0

#14 Hmm? jag använde sista schampot 2 gånger under hela perioden jag vet inte på hur många sätt man kan få Silikoner i håret men visst vissa kanske får det fler gånger än jag.. personligen kör jag inte ens BM för det funkar inte för fem öre för mig, fick mer fettigt hår trots jag följde alla instruktioner till punkt och pricka körde i över ett år och sen slutade jag..  ;) vet dock att det funkat för andra.

hannaj98
1

Förstår att de kan tolkas lite fel när jag skrev 2 olika schampon. För att förtydliga så använde jag inte 2 hela flaskor. Brukar ha flera schampon hemma, gillar att testa flera, och sen använde min syster slut på flaskorna som jag inte tar slut på eftersom hon använde Schampo som vanligt. 🙂

Jag använde inte sista Schampo många gånger alls. Skrev dessa två för att de var de jag tyckte bäst om, har använt dessa även nu när jag slutat med BM. 🙂

Balsammetoden funkade egentligen bra för mig, jag var bara för lat helt enkelt och saknade mina gamla hårprodukter 😛 Så jag slutade, men jag tror jag kommer börja med det någon gång igen, orkar bara inte just nu 🙂.

Haku
0

#16 Aha ok då förstår jag! :)