Mellantvätt med vatten
Jag måste tvätta håret idag, men vill inte använda schampot jag har hemma då jag känner att det är för torrt för hårbottnen och vill helst bara använda det när jag ska tona håret och inte annars. Därför tänkte jag testa att göra en mellantvätt med vatten, men vill ha lite tips på hur jag får det bästa resultatet!
Medarbetare på Skor iFokus
Istället för att bara skölja - gnugga med fingrarna och liksom tvätta mekaniskt bort smuts och fett. Jag brukar göra så med varmt vatten (varmt vatten löser fett bättre än kallt).
Hur gick det? :)
Alltid Oavsett
#3 jag stod ut och väntade tills det var dags att tvätta håret igen faktiskt, dock tror jag att jag ska testa nästa gång jag behöver tvätts håret men inte riktigt vill!
#5 absolut!
Skönt att fettet gick bort men träligt med torrheten, kanske tar ett tag för håret att vänja sig med endast vatten :/
Alltid Oavsett
#8 ja, jag tänkte ju bara använda det som mellantvätt ibland, men orkar ju inte ha håret såhär varje gång! Det bättrar sig lite när det torkar, men är fortfarande bra mycket torrare än vad det brukar!
Kan lägga till att det bara gäller längderna av någon anledning, hårbottnen är helt ok!
Har du en svinborste? Då kan du testa att arbeta ner fettet i längderna
l'm back
Det känns mycket bättre idag, men hårbottnen är väldigt torr… Jag är fortfarande förvånad över hur rent det kunde bli, håret var ju ordentligt fett innan jag började! #11 får göra det och se ifall det hjälper!
När man tvättar håret med vatten och gnuggar i hårbotten, ska man låta vatten rinna över håret samtidigt eller ska man stänga av kranen medan man gnuggar?
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
#13 jag hade på vattnet, men det kanske var problemet? Jag är fortfarande förundrad över att det går över huvud taget måste jag säga!
#13 Jag gör båda/varvar
l'm back