Hår iFokus

Hår

Etiketttips-råd
Läst 2010 ggr
Elsaharr
0

Jag har fått tuggumihår!

Hej! Jag har fått tuggumihår efter den senaste blekningen. Ångrar det verkligen :(. Vad ska jag göra? Jag vill inte klippa av allt hår eftersom att jag ser ut som ett ägg i kort hår och har nyss fått det hyfsat långt! Kan en olaplexbehandling vara bra?

Zingo ;D

mikkan01
0

Är inte alls så pass insatt i olaplex så jag kan uttala mig om det men har erfarenhet av "tuggummihår". Bästa är att köpa ett Balsam eller en inpackning med proteiner i som får sitta i väldigt länge som man håller varm så den verkligen får verka ordentligt.

~mikkan

Elsaharr
0

#1 Vet du något sådant balsam/inpackning? 

Kan det hjälpa att äta mer proteiner? :D

Zingo ;D

jossan...
0

#2 ägg är bra att ha i håret annars, innehåller mycket proteiner.;)

Gud vad bra jag stavar…

mikkan01
0

Tror inte det hjälper så mycket att äta proteiner 😃 
Håret består till stor del av proteiner som man bleker bort, därför bör man tillsätta proteiner i ett nyblekt hår för att stärka håret. Som #3 säger så finns det proteiner i ägg om man vill hålla sig till de naturligare metoderna. Annars kan du ju kolla om du har något hemma ståendes som innehåller proteiner. Keratin är en sån protein som brukar fungera i de flesta hår. 
Annars kan jag absolut tipsa om några produkter, vilken prisklass kan du tänka dig? 🙂

~mikkan

Elsaharr
0

#4 Ja, en hårinpackning för max 200kr typ kanske :)

Zingo ;D

Bambica
0

Köp Loreals gula inpackning för torrt och slitet hår (40kr på öob) Tvätta håret med Schampo och handdukstorka det. Kör inpackning i hela håret, undvik hårbotten dock. Lägg en påse på huvudet och en handduk över, man måste hålla det varmt för då suger håret in all näring. Efter 2-3 timmar tvätta ur och gör inget med håret, styla inte. Det är viktigt att du lägger Olja i håret också! Kör så 2 gånger i veckan så blir det nog bättre. Funkade för mig :D

Lycka till!