Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 1237 ggr
vissel93
0

Färga mitt hår

Jag är en ljusblond tjej och vill färga håret lila eller Manic Panic shocking pink!😃

Men jag undrar om jag behöver bleka håret då ! 🤔

Någon frisör, erfaren eller bara snäll människa som skulle vilja hjälpa mig!?!??

[Udoon]
1

Bleker man inte håret fäster färgen dåligt och tvättas ur väldigt fort. Har man redan ljust hår så räcker det med en svag blekning för att luckra upp hårstret.

vissel93
0

ok #1 

, så jag måste bleka oavsätt?

Trollan92
1

Gör en avfärgning, mer skonsammare än blekning. Då tyxker jag du ska blanda de själv hemma. Köp bara vanlig blekning och blanda i vatten å Schampo 50/50! Dra helst slingor :) Avfärgning är inte lika starkt som vanlig blekning och mer skonsammare gör håret :)

vissel93
0

#3 tack

jag som aldrig färgat, som naturligt är sjukt blond med highlights osv. ska jag ändå göra avfärgning?

Trollan92
0

#4 Är du sjukt blond så ska du nog inte behöva bleka ;)

Surpan
0

Blek inte håret, testa först utan. Fäster det inte så kan vi ta det därifrån sen. :) tvätta håret med ett djuprengörande Schampo innan så kan det fästa bättre.

/Surpan

mejamylove
0

jag är också sjukt blond nästan vitt men var ändå tvungen att bleka, tyvärr. du behöver inte ha i blekningen/avfärgningen lika länge. Räcker med en kvart :)

Trollan92
0

#7 haha va? Man ska ALDRIG någonsin gå på tid när de gäller blekning. Man ska ha koll på de och kolla efter själv. Alla hår bleks olika snabbt, därför man aldrig ska gå efter tid. De e bara dumheter ^^

mejamylove
0

#8 oj herregud, tog en  kvart för mig bubben, tänkte inte på att det är olika för alla ^^

Trollan92
0

#9 Klart de e olika för alla bubben! ;) Man ska aldrig gå efter tid då blekning tar bort pigment å de kan gå olika fort beroende på värmen som även är i rummet plus hårets kvalité! :)