Uttvättat färgat hår
Tidigare det här året färgade jag håret rött lite plötsligt. Färgen blev ojämn, så jag färgade en gång till. 2-3 månader efter färgade jag håret igen med rödbrun färg (annat märke). Färgen fästa sig bara på utväxten och topparna. Nu är mitt hår för det mesta rött men ljusare till topparna och brunare till hårbotten.
Nu vill jag ha finare hår till skolavslutningen. Jag vill ha min vanliga färg eller med en rödare nyans. Jordgubbsblond kallas den.
Hur gör jag? Eller vad tycker ni att jag kan göra? Måste jag bleka det först? Jag vill att det ska slita så lite som möjligt - ja vet att fägringen innan var dålig.
Tror ni att färgen bleks ''bort'' under sommaren om jag väljer att inte göra något.
Bild-mitt hår nu
Aktiv på kanin.ifokus.se
Jag tycker att du ska gå till en frisör! Då blir det inte fel liksom
Medarbetare på Skor iFokus
Jag litar inte rikitigt på frisörer. Dessutom är det dyrt. Funderar vad jag kan göra hemma. Om jag lägger in en brun toning, kommer mitt hår se ut som det gör nu när toningen tvättats ur?
Aktiv på kanin.ifokus.se
#2 det går faktiskt inte att säga Däremot kommer du inte få ett jämnt resultat om du lägger i en toning, men det har du väl redan koll på? Jag tror att du måste bleka håret först, men det är lite svårt att avgöra på den bilden. Ja, färgen kommer att blekas bort under sommaren, men det kan se rätt konstigt ut under ett tag!
Medarbetare på Skor iFokus
Nej jag är inte så erfaren om toningar. Du verkar erfaren. Hur tror du resultatet blir om jag färgar håret med en brun hårfärg? Snäppet mörkare än den röda?
Aktiv på kanin.ifokus.se
Hur tror du/ni att det blir om jag tar denna hårfärg direkt på? http://www.perfectmousse.schwarzkopf.com/perfectmousse/en/en/home/coloration/portfolio/668-hazelnut.html
Aktiv på kanin.ifokus.se
Anledningen till att färgen satt sämre i topparna beror kanske på att topparna är spröda/torra/slitna och släpper färgen lättare? Olja drar ur färg men om du sköter topparna ordentligt och håller dem återfuktade med Balsam för slitet hår eller så, minimalt med Schampo kanske färgen håller sig bättre och jämnare som när du precis färgat?
Börja med att applicera färgen bara i hårrötterna eller där det fäster dåligast och jobba dig sedan igenom hela håret. Ha i färgen så att den verkligen blir intensiv men tänk på att ta ett nummer ljusare än du vill ha, för färg blir ofta mörkare för det suger upp mer färg om det är torrt (och släpper den sedan snabbt)
Det kan nog bli bra men den kommer nog inte bli jordgubbsblond, dels för mörk och dels för mycket brunt i skulle jag nog säga. Är inget proffs men har färgat håret väldigt mycket x)
Jag har kört med BM under tiden jag har fat färgat hår. Så inget schampoo (förutom sista schampot jag hade i håret precis efter färgningen)
Målet med denna färgning, är att håret ska bli fint under sommaren. Sedan vill jag inte färga det mer.
Under sommaren tänker jag att håret blir blekt och utväxten inte ska synas så mycket. Min naturliga hårfärg är märkblont/ljusbrunt.
Aktiv på kanin.ifokus.se
Okej. :) Det kan bli riktigt snyggt med den du visade, jag tänkte bara att den inte var jordgubbsblond. Blir förvirrad dock av att det står "6.68" på den vilket betyder att den är mörkblond med nyans av violett och pärlblå, men hazelnut är väl betydligt varmare?
Vill du ha en varm ton eller askig?
Jag vill ha en varmare brun. Men jag tror det behövs en kall brun för att färgen inte ska vara för röd.
Jorgubbsblond = blekning innan. Så jag satsar mer på hasselnöt
Däremot hittar jag inte produkten någonstans. Någon hårfärg som rekommenderas?
Aktiv på kanin.ifokus.se
Jag tycker att Olia och Nectra har haft bäst resultat när jag färgat :)
Den blir nog rödare där ditt hår är rött men tycker den täcker bra så blir nog toppen!
Nu sitter det i håret! Nu ska jag bara vänta. Lägger ut bild sen :)
Aktiv på kanin.ifokus.se
Nu är jag klar. Men åh. Jag räknade fel på tiden. Satte på klockan när jag började färga, och utgick från att det var tiden som gått när jag väntade med hårfärgen i håret. Hoppas det är någon skillnad. Jag hade hårfärgen i 10 min för lite !! D:
Aktiv på kanin.ifokus.se
Lägg upp bild!!!
#6 Nej beror absolut inte på de.. Färg fäster jätte lätt på tort hår. I detta fallet handlar de om att topparna har för mycket pigment tyvärr :/
Åh! Jag det blev inget fantastiskt resultat. Håret blev LITE brunare. Jag kan lägga ut bild senare imorgon. Då kan jag ta en bra bild
Aktiv på kanin.ifokus.se
Det blev ju en jämn färg i alla fall. Snyggt!