Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 798 ggr
[Indii]
2015-06-03 00:51
0

Schampo?

Efter att i över ett år ha försökt hitta ett sls-fritt Schampo (har försökt med det flesta schampon på marknaden tror jag,) som inte gör håret knastertorrt, så har jag nu givit upp detta och letar istället efter ett Schampo med sls men utan mineraloljor, silikoner och parabener. Kan ni ge tips på sådana?

(Balsammetoden är ej aktuell, har redan provat den).

cecval
2015-06-03 09:16
0

Då är du väl ute efter ett sista schampoo ungefär? Finns massor med listor på schampoon som är utan de, bara att googla på sista schampoo, annars är eldorado shampoo, coops och ikeas ok :)

hannaj98
2015-06-03 10:01
0

Garnier strength and shine shampo

[Indii]
2015-06-03 12:43
0

Ok, tack.  Ja, jag antar att det blir ett sistaschampo. Bara det inte är uttorkande.

[pusselbit]
2015-06-03 21:05
0

Maria Nilas palette serie är slsfria, innehåller dock 0,01% silikon :/  Funkar på mitt hår iaf! Jag har testat urtekram och faith in nature tidigare, gillade ingen av dessa alls och faktiskt avskydde urtekram! Vilka har du testat? :)

IceTee
2015-06-03 21:12
1

Förlåt för att jag frågar, men har du testat ett sls-fritt för torrt hår och sett till att ha bra med Balsam och inpackningar? Risken är att ett Schampo med sls gör saken värre. Om du ändå vill prova har ju Coop ett som inte är så dyrt, även om det inte funkar så har du inte lagt ut massor av pengar i onödan!

Medarbetare på Skor iFokus

[pusselbit]
2015-06-05 22:31
0

Coop x-tras egna Schampo är sååå staarkt! I klass med diskmedel och det luktar ju verkligen superstarkt med. Balsamet från samma märke är ju nästan mer rengörande än ett vanligt sls-schampo :o Jag använder det till sminkpenslar och hårborstrengöring för håret blir så himla tovigt av det (schampot) 😮 

#5 Har du testat coop x-tras Schampo själv?

tlover
2015-06-06 15:35
0

Har du lust/möjlighet/ork att göra eget Schampo? (det recept som vi har låter som det du söker efter).

l'm back

IceTee
2015-06-06 19:29
0

#6 bara som sistaschampo, och med ett bra Balsam upplevde jag inte det som så farligt faktiskt!

Medarbetare på Skor iFokus

Elsaharr
2015-06-06 21:30
0

Goldwell ska ha ett! :D

Zingo ;D

[Indii]
2015-06-06 21:57
0

#4 Jag har provat Utekram, håret blev jättetorrt. Likadant med schampot från Dr. Organic, Naked rescue från apotek, Body shops Rainforest-serie samt en hög andra som jag testat trots att de ska vara återfuktande och ge volym.

Maria Nila är säkert bra, fick ett prov på det tidigare, men vågar inte riktigt köpa ett så pass dyrt Schampo. Synd om det visar sig inte funka.

#5 Jag har testat en hel del återfuktande balasam, men då håret blivit så uttorkat så verkar inget hjälpa. Använder Body shops inpackning just nu, men upplever att den bara lägger sig uppepå, utan att tränga in i håret.

#7 Låter intressant! Ska kolla upp det!

[Udoon]
2015-06-09 20:32
0

Jag gillar tigis bedhead-shampoo, finns lite olika varianter beroende på hårtyp. som #5 säger så kommer ett shampoo med Sulfater bara torka ut ännu mer än ett utan. har du provat att göra oljeinpackning? jag bleker hela mitt hår ganska ofta, men gör inpackning med kokosolja då och då, har sällan problem med att håret blir torrt. bara slafsa i ordentligt och låta sitta i ett par timmar, sen tvätta håret som vanligt.