Frissigt hår?
Hej! Har ett STORT problem med mitt hår! Det är väldigt frissigt! När jag kommit hem från skolan så står det åt alla håll. Det är även ganska långt, tjockt och väldigt lockigt:) Eftersom jag har egen häst är jag i stallet varje dag, duschar även varje dag med både Schampo och Balsam. Någon som har några idéer på Schampo eller andra saker? :)
Det är samma för mig, allt det du skrev stämmer n på mig! Jag behöver också hjälp med det! :D
Hello It's Me... :3
Fukt är det lockiga hårets bästa vän, därför är BM rekommenderat för just lockiga hår. Har bara satt min fot i ett stall en enda gång i mitt liv så jag vet inte varför du måste duscha varje dag, luktar det? Om inte så försök dra ner på tvättarna. Kamma håret istället för att borsta och som sagt, fukt, fukt, fukt!! 🙂
~mikkan
Mitt hår blir affrokrull typ om jag har fukt i…
Hello It's Me... :3
Denna från redken är väldigt bra för att hålla ihop lockigt hår den "tämjer" mitt hår bra: http://www.redken.com/products/curls/curvaceous/curvaceous-full-swirl
Sen beror det väldigt mycket på hur du torkar håret efter tvätt, hur du borstar, med vad du borstar, med vilket schampoo/balsam du använder, hur slitet ditt hår är osv
Pretty wise //