Hår iFokus

Hår

Etikettprodukter
Läst 1512 ggr
IceTee
0

Matrix biolage cleansing conditioner

Någon annan här som testat Matrix biolage cleansing conditioner? Min frisör upptäckte att jag har en väldigt torr hårbotten och tvättade mitt hår med den (vi hade inget att göra, hon hade bokat in att det skulle ta mycket längre än vad det tog) Det är ett Balsam som tvättar håret och är helt sulfatfritt*, silikonfritt*, och parabenfritt. Man har i det så det täcker hela håret, gnuggar lite, låter det vara i 5 min och sköljer sedan ur det noggrant. Det är ju ungefär som ett tvärbalsam, men man behöver inte ha i något efter! Det är väldigt skönt för mig som aldrig fick Balsammetoden att fungera eftersom jag aldrig fick till hur mycket jag skulle gnugga. Med den här behöver du ju inte massera loss "smutsen", utan den hjälper till att få bort det av sig själv! Hade något med joner att göra förklarade min frisör. Det blev helt rent efteråt men kändes verkligen inte torrt! Jag har ju använt ett "bm"-godkänt Schampo och Balsam innan, men jag tycker att det här känns snällare mot min hårbotten i alla fall! Jag fick med en provpåse hem så jag kan testa det hemma också och verkligen känna efter ifall jag tycker att det passar mig Någon annan här som provat det? Hur funkade det för er? Eller någon som ens har hört om det? (* gäller endast de för tunt/fint, normalt, och lockigt hår)

Medarbetare på Skor iFokus

Surpan
0

Haha jag skrev ett inlägg om detta igår! Såg att det var en nyhet på Lyko.se 🙂 Frågan är varför det för grovt hår inte är silikonfritt? Vilken besvikelse! 😕 Det var jag sugen på att testa..

/Surpan

IceTee
0

#1 oj, såg inte det! Eller ja, jag ser det faktiskt nu heller, heh Ja, udda! Man får kanske mejla dem och fråga

[KEEL]
0

Jag blev jätte ledsen för jag trodde man skulle kunna använda detta med BM men nej innehåller uttorkande alkholer och Glycerin så alltså inget bra för färgat hår häller :/

IceTee
0

#3 vad jag kan se innehåller den en uttorkande alkohol, men den kommer rätt långt ner i listan Visste inte att Glycerin inte var bm-godkänt? Kan inte hitta det på lockig.se i alla fall

[KEEL]
0

#4 Glycerin är BM-godkänt men jag använder inte produkter med Glycerin enbart av den anledningen att det drar ur färg. Sedan jag har slutat med produkter som innehåller Glycerin håller min färg mycket bättre och blir inte alls lika urtvättad.

IceTee
0

#5 jaha, då förstår jag! Dock är det ju lite från person till person huvuda man vill anse det som bm-godkänt eftersom alkoholer finns, men det finns så långt ner bland ingredienserna "Följande är definitivt uttorkande och produkter som innehåller stora mängder av dessa alkoholer (dvs de kommer tidigt i innehållsförteckningen) bör därför undvikas: …" (Kopierat från lockig.se)