Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1105 ggr
vaniljkaka
1

Hårvård till 2åring

Min dotter är två år och hennes hår blir lätt tovigt och frissigt, ja hon har sånt där tunt babyhår som trasslar ihop sig. Brukar ta av min hårolja i hennes hår. Är det ok att använda sånt? Tvättar det med barnschampo 
Sen tänkte jag om man kunde köra Balsammetoden på barn?

smellcaramell
0

min mamma har masserat in babyolja i håret på barn som haft skorv(tror jag det heter?) och låtit det sitta i ett tag för att sedan kamma bort skorven, så Olja tror jag inte det är nåt problem att använda! Man får väl dock tänka på att barn har känslig hy så att man inte häller på massor av Olja för att sen inse att barnet inte tål det! Sedan har ju barn med längre hår en förmåga att vilja "smaka" på håret och om man har produkter i håret är väl inte det optimalt. Samma sak gäller BM, se till så att barnet inte reagerar på balsamet. Personligen tycker jag inte att man ska "frisera" barn så mycket, om de inte är för deras bästa som det verkar vara nu, tovor är aldrig kul!

[Forest]
0

Balsammetoden är inget som är skadligt så det tror jag säkert du kan börja med, din hårolja är inte heller skadligt ;)

[KEEL]
1

Något som är lätt att göra är att ta en vanlig sprayflaska  och blanda lite Balsam med vatten och spraya på håret för att göra det mer återfuktat och få ut tovor lättare. De flesta håroljor brukar vara fyllda med uttorkande alcoholer vilket gör att de i slutändan bara torkar ut håret endå så ta en titt på innehållsförteckingen.

Surpan
3

Istället för härolja hade jag tagit vanlig olivolja till en tvåårig, för att undvika parfym och sånt. BM går utmärkt även till barn, och är nog att föredra före starka kemikalier i Schampo. Ta ett milt Balsam bara. :)

/Surpan

Aleya
0

Mitt tips för barn som får tovor (var själv ett sådant barn) är att dels låta balsamet sitta ett tag när du tvättar håret, sen skölja ur noga.
För att lösa tovor så börja borsta topparna och dela upp det i sektioner. Sen sakta men säkert trassla ut det uppåt.
Använd lite kokosolja i håret.
Och så är tangle teezer en underbar uppfinning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen