Kommer det fungera? Hjälp!
Från svart till blond hårbotten och guldiga längder och orange toppar.. Funkar det att lägga i en askblond nu tro? 542 Opal mellan askblond hade jag tänkt.. Målet är att bli ljusbrun.. Vill inte vara ginger mer för tillfället! Vill bli av med det orangea så kommer det fungera? HJÄLP!
Man ska aldrig hel bleka ett hår.. Låt håret vila lite.. Du kommer få olika toner i håret om du lägger i en ask plus att de kan bli grönt!
Problemet när man går från svart till blondt är att de flesta får väldigt röda toner. För att bli av med dom måste man använda saker med askig eller blåa toner men detta kan också sluta med att det blir grönt eller lila. Mitt tips är att gå till en frisör. Då blir det jämt och bra med en gång vilket det garanterat inte blir på egen hand.
Jag hel blekte mitt får efter att jag gjort två eller om det var tre avfärgningen.. Med en veckas vilo stund mellan med olja+inpackningar.. Jag känner dock ingen skillnad på mitt hår än? Det är som det var innan så inte blivit slitet alls vad ja märkt.. Iallafall så efter en hel blekning la jag i mellan askblond toning som jag skrev och det blev ganska bra färg förutom när jag är i solljus så skiner det lite guldbrunt utav det men i skuggan är det jätte fin askblond.. Aldrig hållt på såhär med mitt hår men för att vara första gången så vart jag förvånansvärt nöjd.. Tyvärr så vill ja ha det lite ljusare så funderar på att köra en sista blekning men bara på längderna åh slänga i en ljus toning.. Skulle det funka tro? :)
Åh herregud vad du förstör ditt hår! Ska du bleka en 4:e gång nu? Hel blek aldrig ett hår! Dra slingor istället även om de bara är i längderna! Ska blandar du ut blekningen med vatten och Schampo, då blir de som en avfärgning och skonsammare för håret! Men vad var de för resultat du är ute efter? Du de låter konstigt att du bleker å bleker å sen slänger i en ask å sen ska bleka igen? Skulle vart mer värt att gå till en frisör som gör detta för dig än att börja sönder ditt hår hemma!
#3 Tyvärr kan man inte säga att håret inte blivit slitet direkt efter färgning, det slitna brukar visa sig ett tag efteråt i form av kluvna toppar och lättare håravfall om man varit väldigt nära hårbotten med blekningen.
Är du nöjd med färgen just nu så låt håret vila! Slinga sen upp det ljusare om du vill ha det ljusare, det är svårt att få en jämn fin färg när man bara kastar i en blekning över hela håret, speciellt om man bara färgar längder och skippar resten av håret. 🙂
~mikkan
Om du inte vill slita mer så tona håret askblont istället för att färga det permanent! Om du vill ha en askig färg, som är svår att få med permanent färg, så kommer du troligtvis behöva tona det i alla fall. Så prova att tona och sen använda silverschampo om du vill ha ännu askigare. Ta en väldigt ljus askblond, när håret är slitet eller torrt blir det ofta mörkare än man tänkt sig då poröst hår suger upp mer färg.
Och när du bleker, blanda blekningen med lite Schampo för att göra den mildare.
Ha inte i längre än du behöver!