Gul/oranget hår
Hej!
Idag var jag hos frisören och visade att jag ville ha denna bilden, hade mörkbrunt hår och när jag går ut därifrån ser mitt hår ut såhär, betalade 1700 och hon avfärgade det och sen lade i en ask-färg.
Gick ut och sprang till en annan frisörsalong påväg till tåget hem och hann knappt komma in där innan jag började gråta.
De sa att de kunde slinga/nyansera det så att det inte är gul-orange och ljusare med, och trodde det skulle gå på 2000 ungefär.
Grejen är att jag inte har råd att lägga ut 3700 kr på att få håret blont så det går ju inte :(
Ringde frisören jag var hos och hon sa att jag skulle komma tillbaka imorgon så hon kunde fixa det, men jag är livrädd att behöva 1. betala för en till färgning, och 2. att det fortfarande är lite gul/orange.
Litar helt enkelt inte på henne och skulle mycket hellre få tillbaka pengarna och gå någon annanstans, men hon ville fixa det
Är så himla ledsen och vet inte vad jag ska göra, eller vad hon ska göra för "behandling" för att fixa det bäst? SNÄLLA HJÄLP.
Man måste tyvärr räkna med att det inte går att bli blond från mörkbrun i en handvändning. Jag gick från Svart/mörkbrun på 8-9 behandlingar ungefär, och det tog totalt 1,5 år att nå den blonda som du visar på bilderna! 🤪Då lät jag håret vila mycket men det kan vara en bra idé om du inte vill förstöra det.
Det enda jag tror du kan göra i det här läget är dock att bleka mer, dessvärre. Be frisören att bara slänga i en till nyansering, det borde de bjuda på utan att kräva något betalt, sedan kan du fortsätta hemma eller gå till någon annan. En grej du kan göra hemma sen som du kommer billigt undan med är att göra blekningstvättar (2 delar blandad blekning, 1 del Schampo i vått hår) som får sitta 15-30 minuter per tillfälle, det är inte lika skarpt som ren blekning så det är svårare att göra misstag 🙂Sen kompletterar du med silverschampo/violetta pigment för att neutralisera det gula.
Så du tycker hon ska lägga i en nyansering? :) går inte utanför dörren förens det ser bättre ut kan jag säga..
Om det inte blir bättre efter morgondagens besök så köper jag en brun färg och lägger i och blir brunett igen för vågar inte bleka osv hemma, är rädd att det blir fult då :(
Ändrar rubriken.
/Surpan
Frisören har rätt att få två försök på sig att rätta till sitt fel innan du får pengarna tillbaka tyvärr. Som #1 Säger så är det svårt att bleka upp mörkare hår så pass ljust, men det är inte ditt fel - frisören skulle informerat om detta från början innan hen lovade att fixa ditt hår enligt bilden.
Gå tillbaka och förklara läget, fråga om frisören ens kan fixa det som bilden visar, eller om ni bara ska nyansera upp det och fortsätta vid ett annat tillfälle.
Bra att du ringde tillbaka. 🙂
/Surpan
Man kan inte gå e alt efter dina bilder men har frisören livat ett resultat som inte blev så har du rätt att få göra om de utan att betala något extra! "Kunden har alltid rätt" brukar man säga! ^^