Hår iFokus

Hår

Etiketterfärgblekningtoning
Läst 537 ggr
IceTee
2015-04-29 00:36
1

Extremfärger

Ni som har/ har haft extremfärger, hur gör/gjorde ni för att få allt så bra som möjligt? Hur gjorde ni för att få färgen jämn, få färgen att hålla? Gjorde ni något speciellt innan ni la i färgen? Hur länge hade ni i den? Vad var eran naturliga hårfärg? 

Vilka märken ni använder spelar dock ingen roll!

Medarbetare på Skor iFokus

[Udoon]
2015-04-29 22:24
0

Börjar alltid med att bleka håret, på mig fäster det inte alls utan det. När blekmedlet har tvättats ur med shampoo minst 2ggr (och viktigt att INTE ha Balsam i håret) så fönar jag håret tills det blir snustorrt. Försöker ha färgen i minst 4 timmar, gärna uppåt 7-8 om jag orkar.  Brukar ha plasthätta på så färgen inte torkar, och ge den en omgång med fönen utanpå hättan emellanåt också.

Sen försöker jag att inte tvätta håret för ofta. Tvättar ca en gång i veckan, och då med sulfatfritt shampoo, i ljummet eller kallt vatten. Behöver jag dusha så är det mössa på annars. Min färg håller alltid 2-3 månader (enda som inte gjorde det var Manic Panic ultraviolet, mitt hår gillar inte just den färgen av någon anledning, alla andra jag testat, även från samma märke, funkar utmärkt) eller tills jag klipper mig så mitt eget hår kommer fram/får för lång utväxt. Min naturliga färg är någon slags mus-färgad, tänk diskvatten ungefär.

[AnimeV4]
2015-04-29 23:17
1

Jag kör också Manic Panic! Först bleker jag håret med MOODs blekning och tvättar håret med Schampo och sen ska håret vara helt torrt innan jag börjar färga. Jag blandar Electric Lizard med Green Envy eftersom Electric Lizard snabbt går över till en gul och icke-önskvärd färg. Jag brukar sitta med en plastpåse på huvudet (😃) i minst 1 timme och sedan sköljer jag ur med så kallt vatten jag klarar. Efter det tvättar jag inte håret på minst 1 vecka, sen är jag sparsam med tvätt.

IceTee
2015-04-29 23:23
0

#2 vad är din naturliga hårfärg?

Medarbetare på Skor iFokus

[AnimeV4]
2015-04-29 23:25
1

#3 Oj, glömde svara på det! Jag vet faktiskt inte.. någon.. brun.. :s