Hår iFokus

Hår

Etikett: tips-råd
Läst 2464 ggr
[JmH.]1
0

Få håret att växa snabbare.

Hejsan. Jag undrar om ni vet något sett att få håret att växa snabbare? Jag rakade av mitt hår pga ångest. Tacksam för svar. Mvh Jennifer!:)

Articia
1

Massera hårbotten, ät bra och varierad kost, eventuellt vitamintillskott. Det är nog det enda jag kan komma på och så en massa tålamod :)

iMAKiTTYCAT
0

Maroccon oil är bra sen när det växt ut lite. Blir otroligt lent :) Sen har jag hört att ricinolja ska få håret att växa snabbare, men det vet jag inte om jag tror på 😛

[Teddies matte]
1

Börja med någon nopoo-metod, Balsammetoden t.ex. är en väldigt omtyckt sådan. Sedan finns det ju också lite olika tillskott, ex. Silicea, Stora hårkuren, Priorin (extra), Hårkontroll m.fl.

www.nopoo.se

www.lockig.se

Sjöstjärna
0

MSM får hår och naglar att växa snabbare.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[JmH.]1
0

Tack så mycket för svaren allihop!:D

komkoma
0
Linda89
0

Masera och ät rätt säger alltid min frissa. Jag använder Original Silicea och är jätte nöjd, kom massa nya hår på mig och tjockare.

Michiis
0

Har ingen aning om dessa hairbell Schampo och Balsam funkar, Men kan väl tipsa om det ändå : http://harmonylife.se/HairBellSet 
Hairbell ska tydligen påskynda din hårtillväxt,
och garantera totalt fem resultat:
• Ditt hår kommer att växa tre gånger snabbare i genomsnitt
• Ditt hår kommer att bli mjukare
 och glansigare
,
• Resultat som varar flera månader,
• Bevisad effektivitet och testat på alla hårtyper,
• En synlig minskning av håravfall.

Och hairbell har kliniskt visat sig öka hårväxten upp till tre gånger. Inom fyra månader kan håret växa mer än den skulle på ett år.Det kommer att tillåta dig att ha vackrare, blankare och starkare hår.

Själv tycker jag det låter för bra för att vara sant x) Och är liite skeptiskt men ändå sugen på att köpa för att göra ett prov ^^ man blir ju allt sugen!

// Michis

PrincessMelpomene
1

#8 har själv undrat om Hairbell, om det verkligen funkar. Är skeptisk över alla som skriver på kommentarerna på den hemsidan, kan ju lika gärna vara företaget själv känner jag. 

Någon som någonsin provat Hairbell? Är det värt ett försök?

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

[Teddies matte]
4

#8 #9 Tror knappast det fungerar så bra som det sägs, iallafall jag kan inte se vad i innehållet som skulle vara så fantastiskt, det sägs förstås att det är sojaprotein, äggskal extrakt, Keratin och B6 vitamin, som gör deras produkter så bra, men det kan man ju få även via andra produkter, med bättre innehåll eller på annat håll. Den innehåller även uttorkande alkohol ganska högt upp i innehållsförteckningen, inget vidare med andra ord.

Michiis
0

#10 okej, ja det var bra att man fick reda på det :-) så man inte gör något misstag köp. Dom var ju ganska dyra dessutom, därför inte jag vågat mej på att köpa dom, för känner mig väldigt skeptiskt att dom är så bra som dom påstås att vara :P

// Michis

michellepetersson95
0

Jag använder ricinolja. Klippte bla pannlugg, ett kort tag innan jag beställde oljab. (Luggen slutar samt vid följer formen på ögonbrynen.) Använde inte oljan så mycket, men tycker att håret växer lite mer nu. Och i en knapp vecka så började jag massera in oljan på fingertopparna för att sluta pilla, naglarna har redan börjat växa och är snart lika tjocka och starka som lösnaglar. Oljan är inte dyr, och kan användas till fruktansvärt mycket. Jag skulle prova med den oljan i 3 månader och ta bilder varje/varannan vecka eftersom det är svårt och se skillnaden så sätt. (Om man inte har en speciell frisyr eller färgat hår) :)

Psycho Kitty
3

Kokosolja innan dusch inkletat i håret. Schampon utan Sulfater (men då ska alla Silikoner va utrensade först) och mångsidig kost. Kiseltabletter är ett bra tillskott. Tyvärr försvann mina på något mystiskt sätt innan jag nästan ens hann pröva så jag kan inte svara på hur bra de är, men bra är de i allafall. Köp inte silicea i såfall, de är (så vitt jag vet) väldigt låg halt av kisel i den produkten, jämfört med vad jag hade. Ang. Hairbell så googlade jag ingredienslistan. Schampot innehåller Sulfater, vilket ioförsej inte är något dåligt förutom att det torkar ut både hårbotten och hår (som resten av världens alla schampon idag gör då det innehåller samma sulfat). Balsamet innehöll Mineralolja och en sorts silikon (xane). Nä, jag blev bara ledsen av att kolla innehållsförteckningen.

[JmH.]1
0

Tack så jätte mycket för svaren!:)

iMAKiTTYCAT
0

Blev jättenyfiken nu när det har gått ett tag, inte varit inloggad här sen ja skrev sist! Hur har det gått för dig? :)

Jag kör med Balsammetoden nu förtiden!