Hår iFokus

Hår

Etiketthårvård
Läst 1048 ggr
Lizelda
2015-04-13 00:46
0

Tråkig hårbotten

Har ett stort problem och haft det väldigt länge. Min hårbotten är väldigt torr och har fruktansvärt mycket mjäll/skorpor. Det blir flötigt efter två dagar och senaste tiden har det knappt gått så länge ens! Vad ska jag göra? Att mitt hår är väldigt tråkigt för tillfället gör ingen skillnad, var såhär innan jag färgade, när jag haft Henna i och med vanlig färg. Använt mjällschampo men gör ingen som helst skillnad.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

tlover
2015-04-13 10:36
0

Mjällschampot förstör antagligen mer än vad det hjälper.

Har du testat nån nopoo metod? Många får bättre hårbotten, mindre Mjäll och mindre fett hår av det (efter övergångstiden).

l'm back

Surpan
2015-04-13 10:43
0

Är du säker på att det är Mjäll du har och inte "bara" torr hårbotten? Har du testat att Olja in hårbotten ordentligt för lite extra fett? Annars kan man köra silikonfritt Balsam i hela hårbotten, eller göra en Surskölj av äppelcidervinäger. 🙂

/Surpan

Lizelda
2015-04-13 13:56
0

#1 Nopoo? Ingen koll på sånt där..

#2 Inte alls säker, kan vara bara hårbotten som jävlas. Brukar göra hårinpackningar när jag orkar men hjälper inte alls.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

tlover
2015-04-13 14:12
0

#3 Nopoo = no schampoo/no po (ingen skit) dvs tvättmetoder då man inte tvättar med Schampo tex Balsammetoden, Water only (att man tvättar med bara vatten, jag kör med det), sebium only (att man använder hårets eget fett för att tvätta håret med hårborstning blandannat), Rågmjölstvätt, Äggtvätt, bakpulvertvätt, Björklövstvätt osv

Det är oftast bättre för både hår och hårbotten men man måste oftast hitta vad som passar en och det kan ta ett tag att lära sig.

l'm back