Avfärga själv
Jag fick alldeles för mörkt hår efter min senaste färgning av utväxten och har dessutom bestämt mig för att jag vill ha en lite mer extrem lila Mitt enda problem nu är själva avfärgningen, för färgen fixar jag! Det blir ju en toning, så det försvinner om det inte blir snyggt, och dessutom kan jag blanda den till en bra färg (directions) Jag skulle gått till en frisör, men det har blivit problem som jag inte vill gå in på och jag litar inte på någon annan, så jag har funderat på att göra en avfärgning hemma. Jag behöver bara ta ungefär halva håret, och under är håret endast färgat två gånger och dessutom på ljust blont hår! Kommer det gå? Är det svårt? Vad tror ni?
Medarbetare på Skor iFokus
Följer tråden, funderar också på att avfärga när mitt hår har återhämtat sig från några färgningar :)
Varför skulle de inte gå? :)
Ja alltså, du har ju lila hår.
När jag hade färgat mitt hår lila och det blev lite mörkt så gjorde jag en bleachbath - Schampo och blekning blandat ihop. Och då blev det grönt. Fick reda på att det hänt många andra också. Sen vet inte jag om detta bara händer med extremfärger. Har du färgat med en "vanlig" färg så kanske det går.
Så jag har faktiskt ingen aning om hur man bleker lila hår ljusare.. Har du testat att googla specifikt på att bleka lila hår?
/Surpan
#2 ingen aning! Är bara kass på sånt och vill försäkra mig om att det inte är omöjligt att fixa bra hemma #3 det är ju en vanlig färg jag färgat med, men om det blev grönt var det kanske en kall lila?
#5 Det kan absolut vara så att det "bara" sker vid extremfärger och inte vid "vanliga" hårfärger.. Googlade lite och det händer inte för alla, men de som det händer för har använt alla möjliga Färger. Testa göra en bleach bath, blanda blekning med djuprengörande schampoo. Använd ett genomskinligt Schampo så du kan hålla koll på resultatet! Låt det sitta ganska kort tid och gör om det om det inte blir ljust nog. Jag såg att det skulle bli grönt redan efter 1 minut så om du ser gröna tendenser i håret - skölj direkt. Så hade jag nog gjort.
/Surpan
#6 tack för tipset! Ska prova det :)
#7 Gört! Uppdatera gärna hur det blev! Lila är ju himla snyggt.
/Surpan
#8 ja, det ska jag! Ev verkar det lösa sig lite med frisören, men vågar inte riktigt säga något säkert än